به گزارش اکوایران، پس از اینکه بانک سیلیکون ولی توسط مقامات کالیفرنیا بسته شد و این تعطیلی به بزرگ ترین بحران بانکی پس از بحران جهانی ۲۰۰۸ تبدیل شد طلا مجددا نقش سنتی خود را بازی کرد و میزبان سرمایه‌های وحشت‌زده بود. قیمت طلا در روز جمعه تا مرز ۱۸۶۷ دلار افزایش پیدا کرد.

تحلیل گران فروپاشی این بانک را یکی از پیامدهای اقدامات شدید و بی سابقه انقباضی فدرال رزرو می دانند که برای مبارزه با تورم انجام داد.

در حالی این اتفاقات رخ داد که در ابتدای هفته گذشته بازار طلا تحت تاثیر گمانه زنی ها درباره افزایش بیش از انتظار نرخ بهره در نشست ماه مارس فدرال رزرو روندی کاهشی داشت. حالا پس از این بحران بانکی برخی نحلیل گران بر این باورند که احتمالا این موضوع فدرال رزرو را برای افزایش بیشتر نرخ بهره محتاط تر خواهد کرد.

نفس تازه در جان رمزارزها

همچنین امروز بیت کوین پس از اینکه چندین روز روندی کاهشی داشت بیش از ۲ درصد افزایش قیمت داشت و به پله های بالایی کانال ۲۰ هزار دلاری بازگشت. بیت کوین هفته گذشته بیش از ۸ درصد از قیمت خود را از دست داد تا سومین هفته متوالی نزولی را رقم بزند.

اتریم نیز امروز وضعیت مطلوبی داشت و تبریک به ۵ درصد رشد قیمت را به ثبت رساند تا مجددا به کانال ۱۵۰۰ دلاری بازگردد. اتریوم نیز هفته گذشته بیش از ۶ درصد ریزش داشت تا برای سومین هفته متوالی بازدهی منفی داشته باشد.