به گزارش اکوایران، قیمت هر اونس طلا در روزی که گذشت برای ساعتی تا سطح قیمتی 1981 دلار نیز کاهش پیدا کرد. مهم ترین عامل عقب نشینی قیمت طلا قدرت گرفتن دلار آمریکا تحت تاثیر آمار اشتغال ایالات متحده بود. موضوعی که حداقل از یک کانال دست فدرال رزرو را برای افزایش نرخ بهره احتمالی باز می گذارد.

البته بازارها در انتظار انتشار گزارش تورم آمریکا هستند تا چشم انداز اقدام بعدی فدرال رزرو بیشتر از قبل روشن شود. در حال حاضر بازارها شانس افزایش 25 درصدی نرخ بهره هدف توسط بانک مرکزی آمریکا را در نشست بعدی 69 درصدی می دانند.

این در حالی است که پس از بحران بانکی سیلیکون ولی شانس افزایش نرخ بهره از نگاه بازارها به شدت پایین آمده بود. با دامنه دار نشدن بحران بانکی در آمریکا و همچنین گزارش قوی اشتغال بزرگ ترین اقتصاد جهان اکنون آخرین قطعه این پازل با انتشار گزارش تورم آمریکا تکمیل خواهد شد.

امروز همچنین قیمت بیت کوین بیش از 2 درصد افزایش پیدا کرد. قیمت بزرگ ترین رمزارز جهان در روی که گذشت برای مقطعی تا کانال 28 هزار و 600 دلار بالا رفت. در حالی که 10 روز از ماه آوریل می گذرد بازدهی این رمزارز از ابتدای ماه به نزدیکی مثبت 1.8 درصد رسیده است. بیت کوین قبل از این سه ماه متوالی صعودی بوده است و از کانال های پایین تر از 16 هزار دلار تا قیمت کنونی بالا آمده است.

اتریوم نیز امروز نزدیک به 1.5 درصد رشد قیمت داشت تا کمی به سوی مرز 1900 دلار پیشروی کند. اتریوم نیز که سه ماه متوالی بازدهی صعودی داشته است، از ابتدای ماه تاکنون نزدیک به 3.5 درصد رشد قیمتی داشته است.