به گزارش اکوایران، در ابتدای روز دوشنبه قیمت طلا کاهشی شد و دلیل اصلی آن نیز گزارش بهتر از انتظار تولید آمریکا بود که سبب تقویت دلار شد. اما پس از آن مجددا طلا به محدوده قیمت 1900 دلاری بازگشت.

البته بازار طلا و بسیاری دیگر از بازارها این هفته در انتظار نشست فدرال رزرو و تصمیم این نهاد تاثیرگذار هستند. در حال حاضر بازارها احتمال افزایش 25 صدم درصدی نرخ بهره را بسیار بالا می دانند و مهم ترین عاملی که در انتظار آن هستند لحن پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا برای نشست های بعدی هستند.

تحلیل گران بر این باورند که در حال حاضر بازارها اثر افزایش محتمل نرخ بهره در نشست این هفته را پیش خور کرده اند و در صورتی که بانک مرکزی اعلام کند که این آخرین افزایش نرخ بهره است، روند صعودی طلا مجددا آغاز می شود. روند صعودی که می تواند اینبار منجر به عبور از سقف تاریخی قیمت طلا شود.

امروز البته بیت کوین کاهش قیمت چشمگیری داشت و بیش از 4.5 درصد افت قیمت را رقم زد. بیت کوین در حالی ماه جدید را نزولی آغاز کرد که چهارمین ماه صعودی متوالی خود را پشت سر گذاشته بود.

اتریوم نیز امروز روندی مانند بیت کوین داشت و نزدیک به 4.5 درصد کاهش قیمت داشت تا در حوالی سطح 1840 دلار قیمت بخورد. رمزارزها نیز مانند طلا به شدت به نرخ بهره هدف فدرال رزرو حساسند و جلسه این هفته می تواند تاثیر مهمی بر روند قیمتی آینده آنها داشته باشد.

روند قیمتی رمزارزها از جمله بیت کوین نشان می دهد زمستان رمزارزی دقیقا همزمان با آغاز افزایش نرخ بهره فدرال رزرو همراه بود.