به گزارش اکوایران، قیمت هر اونس طلا در ساعات پایانی روز سه شنبه دومین روز ماه می به 2018 دلار رسید. کاش نرخ سود اوراق قرضه آمریکا راه طلا برای عبور مجدد از مرز 2 هزار دلار را هموار کرد. یکی دیگر از عوامل رشد قیمت طلا افزایش مجدد نگرانی ها درباره بحران در بخش بانکی آمریکا بود.

این اتفاقات در حالی افتاد که بسیاری انتظار داشتند تا روز پرنوسان طلا چهارشنبه پس از نشست فدرال رزرو باشد اما این نوسانات قیمتی یک روز زودتر آغاز شد. بازگشت ترس از بحران بانکی همچنین سبب شده است تا بازارها بر این باور باشند که افزایش محتمل نرخ بهره در نشست فردا آخرین افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو خواهد بود و در نشست ماه ژوئن احتمال افزایش نرخ بهره پایین خواهد بود.

قانون گذاران آمریکایی پس تعطیلی بانک سیلیکون ولی اولین بانک عمومی آمریکا را نیز تعطیل و اموال آن را به جی پی مورگان فروختند و تا مجددا آتش بحران بانکی آمریکا شعله ور شود.

همچنین اوضاع بازارهای جهانی و همچنین وضعیت نظام بانکی سبب شد تا بیت کوین نیز با افزایش تقاضا مواجه شده و رشدی نزدیک به 3.8 درصد را طی یک روز تجربه کند. بیت کوین نیز مانند طلا به نرخ بهره فدرال رزرو حساس است و افزایش خطر بحران بانکی و افزایش احتمال اتمام سیکل انقباضی فدرال رزرو سبب شد تا بیت کوین روندی صعودی بگیرد. در حالی که در روزهای اخیر قیمت بیت کوین به کانال 27 هزار دلاری سقوط کرده بود امروز با رشد قیمت بزرگ ترین رمزارز جهان در آستانه بازگشت به کانال 29 هزار دلار قرار گرفته است.