به گزارش اکوایران با رشد قیمتی روز سه شنبه قیمت طلا در دور روز ابتدایی معاملات بازار جهانی نزدیک به یک درصد افزایش قیمت داشته است. افزایش نااطمینانی ها درباره وضعیت کلان اقتصادی سبب شد تا طلا یک گام به سوی سقف تاریخی قیمت بردارد و این در حالی است که بازار طلا و بسیاری دیگر از بازارها انتشار گزارش تورم آمریکا را انتظار می کشند.

گزارش تورم آمریکا می تواند نشانه های قوی درباره قدم بعدی فدرال رزرو به بازارها بدهد. بازارهای سهام در روی که گذشت تحت تاثیر افزایش نگرانی ها درباره ریکاوری تقاضای داخلی چین به دلیل انتشار گزارش ضعیف تجاری این کشور کاهشی بودند. از سوی دیگر ادامه کشمکش ها درباره سقف بدهی آمریکا نیز چشم بازارهای پرریسک مانند بورس را ترسانده و از سوی دیگر به عنوان یک حامی قیمتی برای بازارهایی مانند طلا عمل می کند.

داده های تورمی آمریکا روز چهارشنبه منشر خواهد شد و این موضوع سبب حالت تعلیق در بازارها شده است. عقب نشینی تورم بزرگ ترین اقتصاد جهان می تواند نشانه ای بر توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو باشد و این موضوع می تواند سبب جهش قیمت طلا شود.

اتریوم پس از سه روز نزولی سنگین روز سه شنبه افزایش بسیار اندکی داشت تا قیمت در کانال 1800 دلار بماند. اتریوم در سه روز قبل بیش از 7 درصد از ارزش خود را از دست داد تا قیمت دومین رمزارز بزرگ جهان از بالای مرز 2 هزار دلار نزدیک به 200 دلار افت داشته باشد.

بیت کوین نیز امروز اگرچه صعودی بود، اما این افزایش قیمت اندک و کمتر از نیم درصد بودو بیت کوین با این افزایش قیمت به میانه کانال 27 هزار دلار رسید.