به گزارش اکوایران، طلا در روز جمعه تحت تاثیر گزارش بازار کار آمریکا که بسیار فراتر از انتظارات بود نزدیک به 1.5 درصد کاهش قیمت داشت. البته اغلب کارشناسان بر این باورند که اگرچه در حال حاضر نیروی صعودی در بازار طلا مشاهده می شود، و طلا مجددا به سوی مرز 2 هزار دلاری حرکت خواهد کرد اما، بعید است قدرت این حرکت به حدی باشد که فلز زرد از مرز 2 هزار دلاری عبور کند.

با این حساب مرز 2 هزار دلاری همچنان یک سقف روانی مهم برای طلا به حساب می آید. نظرسنجی این هفته سایت کیتکو نشان می دهد از میان 19 تحلیل گر شرکت کننده در بخش وال استریت سایت کیتکو، 53 درصد بر ایت باورند که روند طلا در هفته آتی صعودی خواهد بود.

این در حالی است که 26 درصد نیز طلا را نزولی پیش بینی می کنند و 21 درصد نیز نوسان در محدوده کنونی را برای طلا پیش بینی می کنند.

همچنین این هفته 509 سرمایه گذار خرد نیز در بخش مین استریت نظرسنجی شرکت کرده اند، که 60 درصد بر این باورند که قیمت این فلز ارزشمند در هفته آینده صعودی خواهد بود. از سوی دیگر 24 درصد نیز بر این باورند که طلا از محدوده کنونی نیز پایین تر خواهد رفت.

بیت کوین نیز در روز یک شنبه نزدیک به 0.7 درصد افزایش قیمت داشت، تا قیمت بزرگ ترین رمزارز جهان به میانه کانال 27 هزار و 200 دلار برسد. بیت کوین روزهای بیشتری در این هفته کاهشی بود، تا در نهایت بازدهی هفتگی منفی 0.6 درصد را به ثبت برساند.

اتریوم نیز در آخرین روز هفته میلادی، نزدیک به 0.9 درصد افزایش قیمت داشت، تا اتریوم نیز به بالای مرز 1900 دلاری صعود کند. اتریوم بر خلاف بیت کوین هفته صعودی را پشت سر گذاشت و طی این هفته 3.4 درصد افزایش قیمت داشت.