به گزارش اکوایران، در زمینه فناوری، اپل یک هدست واقعیت ترکیبی با نام Vision Pro را معرفی کرده که به گمان بسیاری یک انقلاب جدید در فناوری های ارتباطی محسوب می شود. با این حال وال استریت نسبت به قیمت قابل توجه آن محتاط است. در همین حال، حرکت‌های شگفت‌انگیز بانک مرکزی استرالیا، انتظارات نرخ بهره را متزلزل کرده است.

بایننس زیر آتش

رگولاتور ایالات متحده، SEC، سیزده اتهام مدنی را علیه Binance، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان، مطرح کرده است. این شامل ادعاهایی است مبنی بر اینکه شرکت وجوه مشتریان را به یک نهاد تجاری به رهبری Changpeng Zhao، مدیر اجرایی، هدایت کرده است، که ظاهراً درگیر اقدامات دستکاری برای افزایش حجم معاملات بایننس بود. علاوه بر این، بایننس متهم به انجام فعالیت های صرافی های ثبت نشده است، ادعایی که در بیانیه سال 2018 یکی از مدیران ارشد انطباق بایننس تأیید شده است: "ما به عنوان یک بورس اوراق بهادار بدون مجوز در ایالات متحده آمریکا فعالیت می کنیم."

این اقدام SEC آخرین مورد از یک سری تقابل‌های قانونی است که صنعت ارزهای دیجیتال با آن روبرو شده ، که از زمان سقوط شریک تجاری آن، FTX، در سال گذشته تحت نظارت شدید قرار گرفته است. بایننس اگرچه موافقت کرده است با بازرسان SEC همکاری کند ولی این اتهامات را رد کرده و معتقد است که دارایی های کاربر در پلتفرم ایالات متحده این شرکت امن است. این خبر باعث شد که بیت کوین سقوط کند و در روز سه شنبه نزدیک به پایین ترین حد در دو ماه و نیم گذشته برسد.

جاه طلبی های واقعیت ترکیبی اپل

در حوزه فناوری، اپل هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro جدید خود را معرفی کرد که بلندپروازانه آن را "پیشرفته ترین دستگاه الکترونیک شخصی تا کنون" می نامد. این هدست که در اوایل سال آینده عرضه می‌شود، به کاربران اجازه می‌دهد تا در واقعیت مجازی چند بعدی قرار بگیرند و با پوشش‌های دیجیتالی در دنیای واقعی درگیر شوند.

اپل قصد دارد موفقیت آیفون خود را با قرار دادن Vision Pro به عنوان دستگاهی ضروری در بازار رو به رشد AR/VR تکرار کند. با این حال، وال‌استریت در مورد پتانسیل آن نامطمئن به نظر می رسد. سهام اپل در روز دوشنبه دچار تلاطم شد که نشان دهنده نگرانی سرمایه گذاران از قیمت سنگین 3499 دلاری دستگاه است.

تحلیلگران دیویدسون نگرانی‌های مشابهی را ابراز کرده‌اند و علی‌رغم ستایش Vision Pro به‌عنوان «مهم‌ترین محصول سخت‌افزاری جدید از زمان آیفون» بر «چالش‌های ساختاری مهم» برای پذیرش فناوری AR/VR توسط مصرف‌کننده تاکید کرده‌اند.

غافلگیری سیاست پولی و واکنش های بازار

در اخبار سیاست مالی، بانک مرکزی استرالیا به طور غیرمنتظره ای نرخ بهره را به بالاترین حد در یازده سال گذشته افزایش داد و به افزایش بیشتر برای مهار تورم اشاره کرد. این انحراف از مسیر سیاست پیش‌بینی‌شده، بازارها را در معرض خطر قرار داده است، به‌ویژه زمانی که سایر بانک‌های مرکزی در سراسر جهان با وجود کمپین‌های سخت‌گیرانه طولانی مدت، با تورم سرسختانه بالا دست و پنجه نرم می‌کنند.

با نگاهی به هفته آینده، گزارش‌ها حاکی از آن است که فدرال رزرو در حال بررسی توقف افزایش نرخ بهره است که به طور بالقوه باعث توقف سیاست انقباضی پس از ده افزایش متوالی خواهد شد. در مورد بازارهای سهام، معاملات آتی ایالات متحده در روز سه‌شنبه به دنبال ریزش جلسه قبل کاهش یافت ولی اعلام ویژن پرو اپل به عنوان یکی از محرک‌های اصلی بازار عمل کرد.


 

علی مرتضوی مدیر تحلیل شرکت بین المللی اینوسلو – مطالب بیشتر را اینجا ببینید