به گزارش اکوایران: معاملات آتی نفت در معاملات متزلزل روز سه‌شنبه به دلیل پیش‌بینی‌ها برای کاهش رشد تقاضای نفت در چین، دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان، و ناامیدی از اندازه کاهش نرخ‌های وام‌دهی کلیدی چین، کاهش یافت.

همچنین علاوه بر روند نزولی بازار نفت، معامله‌گران تاکید کردند که عرضه نفت خام از ایران و روسیه در هفته‌های اخیر رو به افزایش بوده است.

با این حال، کاهش قیمت به دلیل انتظارات از رشد تقاضای نفت در چین و هند در نیمه دوم سال محدود شد.

بهای معاملات آتی برنت (LCOc1) برای تحویل در ماه اوت 19 سنت یا 0.3 درصد کاهش یافت و به 75.90 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) برای تحویل در ماه جولای 1.28 دلار یا 1.8 درصد کاهش یافت و به 70.50 دلار در آخرین روز خود در ماه اول آمریکا رسید.

قرارداد فعال‌تر وست تگزاش اینترمدیت آمریکا (WTI) برای تحویل در ماه اوت که به زودی ماه اول ایالات متحده خواهد بود، حدود 1.0 درصد کاهش یافت و به 71.93 دلار در هر بشکه رسید.

کاهش قیمت نفت خام به دلیل کاهش نزدیک به 3 درصدی در معاملات آتی بنزین و گازوئیل ایالات متحده بود.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت داده و تجزیه و تحلیل OANDA، گفت: «نفت به چین هر چیزی که به چین مربوط می شود، گره خورده است. این هفته، معامله گران انرژی شاهد ظهور ضعف نفتی ناشی از تلاش های محرک ناامیدکننده هستند.

چین برای اولین بار در 10 ماه گذشته، با کاهش 10 واحدی کمتر از حد انتظار در LPR پنج ساله، نرخ اصلی وام (LPR) خود را کاهش داد.

افزایش دلار، سقوط دلار استرالیا، کاهش موثر کرون 

دلار آمریکا، روز سه‌شنبه، در برابر یورو، پس از آن که داده‌ها نشان داد مسکن در ایالات متحده افزایش یافته است و همچنین به این دلیل که معامله‌گران، منتظر سخنان جروم پاول (رئیس فدرال رزرو) در راستای ارائه سرنخ‌هایی از چشم‌انداز سیاست‌های پولی بودند، افزایش یافت.

دلار استرالیا پس از دقایقی از آخرین جلسه بانک مرکزی سقوط کرد، در حالی که کرون سوئد در برابر یورو به پایین ترین حد خود رسید.

جوانان؛ سرمایه‌گذاران اصلی کریپتو

محققان می‌گویند که دلیل سرمایه‌گذاری افراد جوان در ارزهای دیجیتال در تمایل به انجام کارهای متفاوت از والدینشان خلاصه می‌شود، مشاهداتی وجود دارد که نشان می‌دهد: «بسیاری از 1.2 میلیون سرمایه‌گذار جدید که از سال 2020 سرمایه‌گذاری کرده‌اند، از فناوری و شبکه‌های اجتماعی آگاه هستند و به آنها متصلند.

تحقیق دیگری نشان می‌دهد که  سرمایه‌گذاران 25 تا 49 ساله به طور کلی بیشترین ارز دیجیتال را داشتند و 69 درصد از کل سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال را به خود اختصاص داده‌اند.