به گزارش اکوایران، داده های ارائه شده توسط CryptoQuant و Glassnode نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت‌کوین (BTC) ممکن است قیمت‌ها را در روزها یا هفته‌های آینده بالاتر ببرند.

بیت کوین در دو روز گذشته بین 30200 تا 30400 دلار تثبیت شده است و در 24 ساعت گذشته 0.05 درصد کاهش یافته است. این رمزارز اکنون با افزایش حجم معاملات 24 ساعته با 2.22 درصد افزایش به 8.2 میلیارد دلار، با قیمت 30275 دلار معامله می‌شود.

تثبیت دلار پس از فروش هفته گذشته 

دلار آمریکا در ساعات اولیه روز دوشنبه پس از تحمل بدترین افت هفتگی خود در سال جاری تثبیت شد، در حالی که داده‌های ضعیف رشد چین بر یوان فشار آورد.

در ساعت 03:05 ET (07:05 به وقت گرینویچ)، شاخص دلار، که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می‌کند، پس از افت 2.2 درصدی در هفته گذشته که شدیدترین افت یک هفته‌ای از نوامبر بود، با کاهش اندکی در سطح 99.597 معامله شد.

شاخص دلار در هفته گذشته برای اولین بار از آوریل 2022 به زیر سطح 100 واحد سقوط کرد، پس از آن که داده‌های تورمی کمتر از حد انتظار - قیمت‌های مصرف‌کننده در روز چهارشنبه و قیمت‌های تولیدکننده در روز پنجشنبه - از این دیدگاه حمایت کرد که فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره پایان خواهد داد. 

با کاهش تولید ناخالص داخلی چین، قیمت نفت بیش از 1 درصد کاهش یافت

پس از آن که رشد اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار چین به نگرانی در مورد تقاضا در دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان دامن زد، همچنین با شروع مجدد تولید در لیبی، نفت روز دوشنبه بیش از یک درصد کاهش یافت.

وارن پترسون، رئیس تحقیقات کالاهای ING، گفت: «تولید ناخالص داخلی کمتر از حد انتظار بود، بنابراین نمی‌تواند نگرانی‌ها در مورد اقتصاد چین را کاهش دهد.»

نفت خام برنت با 1.32 دلار یا 1.7 درصد کاهش به 78.55 دلار در هر بشکه در ساعت 0842 GMT رسید و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 1.22 دلار یا 1.6 درصد کاهش به 74.20 دلار در دومین روز متوالی از دست دادن هر دو قرارداد رسید.

نفت همچنین روز دوشنبه تحت فشار از سرگیری تولید دو میدان از سه میدان لیبی قرار گرفت که هفته گذشته تعطیل شدند. توضیح: تولید با اعتراض برخی قبایل به ربوده شدن وزیر دارایی سابق متوقف شده بود.

دو منبع آگاه روز جمعه گفتند که صادرات نفت روسیه از بنادر غربی قرار است در ماه آینده بین 100 تا 200 هزار بشکه در روز کاهش یابد، که نشانه‌ای از آن است که مسکو به تعهد خود برای کاهش عرضه هم‌زمان با عربستان سعودی پایبند است.