به گزارش اکوایران، این در حالی اتفاق افتاد که روز قبل یعنی در روز پنجشنبه قیمت هر اونس طلا نزدیک به 1.4 درصد کاهش قیمت داشت.
کارشناسان بازار کاهش ارزش دلار آمریکا را عامل اصلی افزایش روز جمعه قیمت طلا عنوان کردند. همچنین داده های مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا نیز نشان می‌دهد که تورم در این کشور در حال بازگشت به محدوده ای است که بانک مرکزی میخواهد.
همین دلیل نیز سبب شده است که بازارها گمان کنند که چرخه انقباضی فدرال رزرو دیگر به آخر خط رسیده است. شاخص PCE آمریکا یا همان شاخص مصرف شخصی در این کشور ماه گذشته 0.2 درصد افزایش پیدا کرد. برخی تحلیلگران بر این باورند که فدرال رزرو بر شاخص PCE نسبت به بقیه شاخص ها تمرکز بیشتری دارد.

روز پنجشنبه قیمت طلا نزدیک به 1.4 درصد کاهش پیدا کرد که این بالاترین ریزش قیمتی فلز زرد در یک ماه اخیر بوده است.
ین کاهش قیمت شدید بیش از همه چیز تحت تاثیر انتشار داده های مربوط به اقتصاد آمریکا بود که نشان می داد بزرگترین اقتصاد جهان در دومین فصل سال جاری میلادی بیش از انتظار رشد کرده است. هفته ای که گذشت بانک مرکزی آمریکا در کنار بانک مرکزی اروپا نرخ‌های بهره خود را افزایش دادند و همچنان این احتمال را نیز زنده نگه داشتند که نرخ بهره باز هم افزایش پیدا کند.
مچنین امروز قیمت بیت کوین نزدیک به نیم درصد افزایش پیدا کرد تا بزرگترین رمز ارز جهان به محدوده قیمتی 29 هزار و 316 دلا ر برسد.  در حال حاضر بزرگ ترین رمز ارز جهان در آستانه دومین هفته نزولی خود قرار گرفته است. همچنین امروز اتریوم نیز صعودی و نزدیک به 0.7 درصد رشد داشت تا قیمت این رمزارز به محدوده ۱۸۷۴ دلار برسد.