به گزارش اکوایران، قیمت انواع ارز دیجیتال در روز جمعه کاهش یافت که منجر به کاهش جزئی بیت کوین و اتریوم شد. همچنین طی اخبار منتشرشده، سام بنکمن-فرید، مدیر عامل سابق صرافی FTX، روز جمعه پس از اینکه قاضی قرار وثیقه او را به اتهام دستکاری شاهدان لغو کرد، به زندان محکوم شد.

دادستان‌ها بانکمن-فرید را متهم کردند که دفترچه خاطرات شخصی کارولین الیسون - مدیرعامل سابق آلامدا ریسرچ - را به نیویورک تایمز داده تا شاهدان را بترسانند و اعضای هیأت منصفه را تحت تاثیر قرار دهند. بانکمن-فرید پیش از محاکمه اوایل اکتبر، پس از ارسال وثیقه 250 میلیون دلاری در دسامبر، در بازداشت خانگی به سر می‌برد.

صرافی ارزهای دیجیتال FTX در ماه نوامبر پس از سوءاستفاده از وجوه مشتریان باعث ایجاد حفره 10 میلیارد دلاری در ترازنامه آن شد. بانکمن-فرید در ماه دسامبر به اتهامات کیفری از جمله کلاهبرداری با اوراق بهادار دستگیر شد. وی نسبت به اتهامات وارده اعلام بی‌گناهی کرده است و در صورت مجرم شناخته شدن احتمال دارد با حبس ابد روبرو شود.

قیمت ارزهای دیجیتال

بیت کوین در اواخر روز جمعه پس از بازیابی مختصر سطح 30 هزار دلاری خود در اواخر روز جمعه به زیر 29400 دلار کاهش یافت. بیت کوین بسیار پایین‌تر از بالاترین قیمت خود در سال 2023 یعنی 31809 دلار از 13 ژوئیه معامله می‌شود. بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان تا کنون 77.5 درصد در سال جاری بسته شده است.

اتریوم بعدازظهر جمعه زیر 1850 دلار بود. اتریوم از 23 ژوئیه زیر سطح 1900 دلار خود معامله شده است. اتریوم در 16 آوریل به 2139 دلار رسید؛ یعنی بالاترین سطح آن از ماه مه گذشته.

سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال به شدت بی‌ثبات است. در حالی که ممکن است مبانی و شاخص‌های فنی ارزهای دیجیتال متفاوت باشد، سرمایه‌گذاران باید بر روی اهداف کلیدی یکسانی تمرکز کنند. اول، با یادگیری زمان فروش، کاهش ضرر یا کسب سود، از دارایی خود محافظت کنند. دوم، آماده شدن برای سود در صورتی که ارز دیجیتال شروع به بازگشت کرد.

با وجود وعده اصلی خود، ارزهای دیجیتال به عنوان محافظ در برابر تورم عمل نکرده‌اند. در عوض، آنها با شاخص‌های عام‌تر همراهی کرده‌اند.