به گزارش اکوایران، اروپا با راه‌اندازی اولین ETF بیت‌کوین در چشم‌انداز بازار تحولاتی ایجاد کرده است. همزمان، گمانه‌زنی‌ها پیرامون کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده زیاد شده که احتمال به تعویق افتادن نتیجه پرونده BlackRock را افزایش می‌دهد.

تصمیم‌گیری در مورد پرونده BlackRock به تاخیر افتاد

بیت کوین امروز به دلیل تحولات متعدد بازار، در روند کاهشی قرار دارد. اولین راه اندازی ETF بیت کوین اروپا در Euronext Amsterdam توجه‌ها را به خود جلب کرده و علاقه سرمایه‌گذاران را از بیت کوین منحرف کرده است.

در حال حاضر، بیت کوین روند نزولی را تجربه می‌کند که دلیل آن به تأخیر انداختن تصمیمات SEC ایالات متحده در مورد  BlackRock ،Fidelity و سایر پرونده‌های مربوط به ETF بیت کوین است.

این تأخیر فضای نامطمئنی ایجاد کرده و منعکس‌کننده یک رویکرد نظارتی محتاطانه از سوی نهادهای مذکور است. علاوه بر این، احساسات بازار تحت تأثیر پیشرفت پذیرش ارزهای دیجیتال در اروپا، تردید SEC و نظرات کارشناسانی است که مسیر چالش برانگیزی را برای تأیید ETF بیت کوین پیش بینی می‌کنند.

تغییر مقررات رمز ارزها پس از انتخابات آمریکا

قیمت بیت کوین در حال حاضر به دلیل تغییرات مقررات کریپتو روند کاهشی را تجربه می‌کند. گفته‌های جان رید استارک، مقام سابق SEC نشان می‌دهد که انتخاب رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه در ایالات متحده می‌تواند به کاهش تلاش‌های اجرایی در رمز ارزها منجر شود و از سمت دیگر، به نفع این صنعت باشد. پیش‌بینی یک محیط نظارتی مطلوب‌تر، از جمله تأیید بالقوه ETF بیت‌کوین، می‌تواند به حساسیت بازار کمک کند.

پیش بینی قیمت بیت کوین

براساس تحلیل کارشناسان بازار، در صورت سقوط قیمت بیت کوین به زیر سطح 29 هزار و 250 دلار، روند نزولی این ارز دیجیتال می‌تواند تشدید شود. نشانه‌های حرکت نزولی قیمت بیت کوین به زیر میانگین متحرک نمایی 50 روزه نشان می‌دهد که اگر بیت کوین از آستانه 29 هزار و 250 دلار پایین‌تر رود، قیمت ممکن است روند منفی امروز را تا حداقل یک حمایت دیگر نیز ادامه دهد.

علاوه بر این، معیارهای تکنیکال مهم، مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) و اندیکاتور (MACD)، در حال حاضر نشان دهنده یک چشم‌انداز نزولی هستند که می‌توانند دیدگاه نزولی بیت کوین را تقویت کنند.

در حال حاضر، بیت کوین با مقاومت قابل توجهی نزدیک به سطح 29 هزار و 250 دلار مواجه است و بسته شدن کندل قیمت به زیر این سطح می‌تواند یک فرصت بالقوه برای افزایش معاملات فروش باشد.

با توجه به محدودیت‌های نزولی قیمت، نزدیک‌ترین حمایت بیت کوین تقریباً در محدوده 29 هزار دلار قرار دارد. سقوط به زیر این سطح می‌تواند منجر به کاهش شدید ارزش بیت کوین تا سطح 28 هزار و 750 دلار شود.

از طرف دیگر، اگر بیت کوین بتواند از مقاومت 29 هزار و 250 دلاری عبور کند، قیمت ممکن است با مانع مهم بعدی خود در 29 هزار و 400 دلار روبرو شود. با حرکت بیت کوین در جهت صعودی، انتظار می‌رود آستانه 29 هزار و 600 دلاری چالش قابل توجهی برای این ارز دیجیتال ایجاد کند.

در پایان، معامله‌گران باید سطح 29 هزار و 250 دلار را زیر نظر داشته باشند. زیرا درصورت مشاهده هرگونه الگو نزولی در زیر سطح مذکور و بسته شدن قیمت در زیر میانگین متحرک 50 روزه و شرایط سایر شاخص‌ها مانند RSI و MACD، احتمال سناریو نزولی در استراتژی معاملاتی افزایش می‌یابد.