در این رویداد که در روز ششم شهریور ماه ۱۴۰۲ در ساختمان دنیای اقتصاد برگزار شد، رضا نورمحمدی -محقق پسادکتری دانشگاه UBC، حسین غضنفری - تحلیلگر و تریدر بازار رمزارزها- ، مهرداد سپهوند -مدیر مرکز پژوهش های  دنیای اقتصاد-، مصطفی نقی‌پورفر -موسس و عضو هیئت مدیره استارتاپ استودیو بلاکچین چینووا-  و احسان دربانیان -میزبان کافه بلاکچین- حضور داشتند.

حسین غضنفری در بخش اول این رویداد به تحلیل قیمت بیت کوین و روند آتی آن پرداخت. از نظر ایشان بیت کوین همچنان می تواند قیمت‌های پایین تری را ببیند ولی با این حال این قیمت‌ها و قیمت‌های حال حاضر در روند بلندمدت و میان‌مدت بیت کوین قیمت های نسبتا خوبی برای ورود به بازار و خرید بیت کوین هستند. 

در بخش دوم رویداد کافه بلاکچین، دکتر رضا نورمحمدی به بررسی نقاط قوت و ضعف و کم و کاستی‌های دو تکنولوژی بلاکچین و هوش مصنوعی پرداخت. هر یک از این تکنولوژی‌ها قابلیت‌هایی دارند که در کنار تکنولوژی دیگر می‌تواند به بهبود قابل توجهی منجر شود و حتی در بعضی موارد این همگرایی لازم و ضروری است. زیرا در بخش‌های مهمی از تکنولوژی هوش مصنوعی عدم شفافیت‌ها و کاستی‌هایی وجود دارد که تامین‌کننده آن می‌تواند بلاکچین باشد. به طور مثال بلاکچین تکنولوژی است که کمک می‌کند تا اعتماد به نتایج خروجی و داده‌هایی که یک مدل هوش مصنوعی با آن‌ها آموزش داده می‌شود ایجاد شود. همچنین در این رویداد به کارکردهای دیگر همگرایی این تکنولوژی، آینده‌ی آن و موضوعات لبه‌ی تکنولوژی هوش مصنوعی اشاره شد.

ویدئوی کامل این رویداد در این گزارش قابل مشاهده است. همچنین ویدئوی گزیده‌ی بخش تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین نیز به صورت جداگانه در وبسایت اکوایران قرار داده شده است.