قیمت بیت‌کوین پس از تعطیلات روز کارگر در آمریکا، در روز سه‌شنبه (14 شهریور) با کاهش یک درصدی روبه‌رو شد و به کمتر از 25 هزار دلار و 700 سنت رسید. قیمت این رمزارز طی چهارشنبه (15 شهریور)، از 25 هزار دلار و 714 سِنت تا 25 هزار دلار و 862 سنت نوسان داشته است.    

این درحالیست که حدود یک هفته قبل، قیمت بیت‌کوین با افزایش زیادی همراه شد و به بیش از 28 هزار دلار رسید.

به نوشته سایت «اینوستینگ»، تغییر قیمت بیت‎کوین طی 24 ساعت گذشته منفی بوده و حدود 20 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی 24 ساعت اخیر 10 میلیارد و 60 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، حدود 6 درصد کاهش پیدا کرده است.

همچنین قیمت اتریوم طی امروز چهارشنبه از 1628 دلار تا 1640 دلار نوسان داشته است. تغییر قیمت اتریوم طی 24 ساعت گذشته منفی بوده و حدود یک دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی 24 ساعت اخیر 3 میلیارد و 82 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، بیش از 5 درصد کاهش پیدا کرده است.

به نوشته سایت «کوین‌دسک»، رسیدن قیمت بیت‌کوین به سطح 25 هزار دلار، تقریبا کمترین قیمت این رمزارز در حدود شش ماه گذشته است. همچنین طبق اعلام تحلیل‌گران، حجم مبادله کلی رمزارزها به کمترین سطح خود از سال 2020 رسیده است.

از سوی دیگر، اعلام عربستان سعودی و روسیه مبنی بر ادامه کاهش تولید نفت تا ماه دسامبر، باعث شد قیمت نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» آمریکا با رشد یک درصدی به 86 دلار و 74 سنت به ازای هر بشکه افزایش پیدا کند؛ افزایشی که بالاترین میزان از نوامبر 2022 محسوب می‌شود.

افزایش قیمت نفت می‌تواند منجربه رشد تورم و نرخ بهره شود و بر قیمت رمزارزها تأثیر مفنی داشته باشد، چراکه سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند در این شرایط به جای سرمایه‌گذاری‌های ریسکی مانند رمزارزها و سهام، سراغ سرمایه‌گذاری‌های مطمئن‌تری مانند اوراق بهادار خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا بروند.

جدیدترین گزارش از نرخ تورم آمریکا یک هفته دیگر منتشر خواهد شد.