به گزارش اکوایران، و به نوشته «اکونومیک تایمز»، هدف از اجرای این چارچوب قانونی، جلوگیری از استفاده از رمزارزها به عنوان ابزاری برای پنهان کردن ثروت است؛ اتفاقی که می‌تواند به فرار مالیاتی برخی ثروتمندان منجر شود.

«نارندرا مودی» - نخست‌وزیر هند - در جریان اجلاس سران گروه 20 در پایتخت این کشور اعلام کرد امنیت سایبری به همراه بازار رمزارزها از جمله مسائل مهمی هستند که بر حال و آینده جهان تأثیر می‌گذارند. طبق اعلام نخست‌وزیر هند، رمزارزها موضوع جدیدی برای نظم اجتماعی و ثبات مالی هستند و باید یک استاندارد جهانی برای نظارت بر آن شکل بگیرد.

پیش‌تر نیز برخی کشورها برای شفاف‌ شدن معاملات مربوط به رمزارزها و با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی، قوانینی وضع کرده بودند. به طور مثال، اتحادیه اروپا در ماه می سال جاری میلادی قوانین جدیدی وضع کرد تا اطلاعات مربوط به معاملات رمزارز بین اعضای این اتحادیه مبادله شود. طبق این قوانین، انتقال دارایی‌های دیجیتال باید با نام ذینفع، اطلاعات مربوط به «دفتر کل توزیع‌شده» ذینفع و شماره حساب ذینفع همراه باشد.

تازه‌ترین قیمت‌گذاری بیت‌کوین و اتریوم

به نوشته سایت «اینوستینگ»، قیمت بیت‌کوین در ساعات پایانی روز یکشنبه (19 شهریور) بیش از 25 هزار دلار و 700 سنت معامله شد. قیمت این رمزارز در روز یکشنبه از 25 هزار دلار و 678 سِنت تا 25 هزار دلار و 902 سنت نوسان داشته است. تغییر قیمت بیت‎کوین طی 24 ساعت گذشته منفی بوده و حدود 135 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی 24 ساعت اخیر 6 میلیارد و 35 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود یک درصد کاهش پیدا کرده است.

قیمت اتریوم در همین روز از 1604 دلار تا 1635 دلار نوسان داشته است. تغییر قیمت اتریوم طی 24 ساعت گذشته منفی بوده و حدود 20 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی 24 ساعت اخیر 3 میلیارد و 54 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، حدود یک و نیم درصد کاهش پیدا کرده است.