به گزارش اکوایران، دولت آمریکا به یکی از بزرگترین دارندگان بیت‌کوین تبدیل شده است.

به نوشته کوین تلگراف، دولت ایالات متحده بیش از 200 هزار بیت‌کوین به ارزش دست‌کم 5 میلیارد دلار در اختیار دارد؛‌ دولت آمریکا در حالی یکی از بزرگترین دارندگان این رمزارز محسوب می‌شود که در سال جاری میلادی چند هزار بیت‌کوین خود را به فروش رساند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که این برآوردها به شکل تخمینی و با توجه داده‌های عمومی موجود در این زمینه به دست آمده است و دولت آمریکا ممکن بسیار بیشتر از این عدد، ارزهای دیجیتال داشته باشد.

از سوی دیگر،‌ این بیت‌کوین‌ها به دنبال مصادره شدن به دولت آمریکا رسیده و دولت این کشور در سه مرحله در سال‌های 2020 و 2022، حدود 200 هزار بیت‌کوین مصادره کرده است. ایالات متحده در سال 2022 دو مصادره بزرگ به ارزش حدود 145 هزار بیت‌کوین انجام داد.

دارایی‌های مصادره شده به شکل سریع به بخشی از اموال دولت آمریکا تبدیل نمی‌شود و پس از تأیید دادگاه،‌ این اموال به دولت تعلق می‌گیرد.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‎کوین در روز سه‌شنبه (25 مهر) از 28 هزار و 96 دلار تا 28 هزار و 553 دلار نوسان داشته است. تغییر قیمت این رمزارز طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از 700 دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر 26 میلیارد و 2 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته 3/23 درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 1583 تا 1600 دلار نوسان داشته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر 8 میلیارد و 6 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته تغییری نداشته است.