به گزارش اکوایران، بیت‌کوین در روز شنبه (29 مهر) و تا حدود ساعت 9 شب به وقت ایران، بیش از 30 هزار و 100 دلار معامله شده است. بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‎کوین طی امروز از 29 هزار و 469 دلار تا 30 هزار و 264 دلار نوسان داشته است. تغییر قیمت این رمزارز طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از 600 دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر 10 میلیارد و 62 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته بیش از 12 درصد افزایش پیدا کرده است.

به نوشته کوین تلگراف، تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای رد کردن اتهامات علیه شبکه پرداخت «ریپل» (Ripple) و مدیر عامل آن، دلیل افزایش قیمت امروز بیت‌کوین عنوان شده است. مدیر عامل ریپل به نقض قوانین امنیتی متهم شده بود. ریپل همچنین دارای یک رمزارز با علامت (XRP) است و این ارز دیجیتال در شبکه پرداخت ریپل معامله می‎شود.

اگرچه بیت‌کوین برای نگه داشتن سطح 30 هزار دلار با چالش روبه‌روست، اما بخش دیگری از افزایش قیمت این رمزارز به تغییرات اخیر در نرم‌افزارهای مربوط به «صندوق قابل معامله بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای» است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به دلیل نگرانی از امنیت کاربران، تاکنون حاضر به تأیید این نرم‌افزارها نشده است، اما تغییراتی که شرکت‌های مرتبط در این نرم‌افزارها ایجاد کرده‌اند، امیدها نسبت به تأیید نهایی آن‌ها را بیشتر کرده است. کارشناسان معتقدند در صورت تأیید نرم‌افزارهای یادشده، استفاده از بیت‌کوین با سهولت بیشتری همراه می‌شود و همین امر می‌تواند دست‌کم 1 تریلیون دلار سرمایه به بازار رمزارزها جذب کند.

تازه‌ترین قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در روز شنبه از 1592 تا 1609 دلار نوسان داشته و قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته، بیش از 20 دلار رشد کرده است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر 4 میلیارد و 5 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 4 درصد رشد داشته است.