به گزارش اکوایران، «جیمی کوتس» یکی از تحلیل‌گران بلومبرگ اعلام کرد اگر میزان فعلی استفاده از فناوری بلاک‌چین ادامه پیدا کند، این تکنولوژی می‌تواند تا سال 2028 دست‌کم یکصد میلیون کاربر روزانه داشته باشد.

به نوشته کوین تلگراف، فناوری بلاک‌چین یک پایگاه داده‌های نوآورانه است و تقریبا تمام ارزهای دیجیتال با این تکنولوژی مرتبط هستند. بلاک‌چین یا زنجیره بلوکی با توزیع کپی‌های یکسان از یک پایگاه داده در کل شبکه، هک یا تقلب در سیستم را بسیار دشوار می‌کند.

به طور کلی، بلاک‌چین یک فناوری برای ثبت و ضبط داده‌ها به حساب می‌آید، مانند داده‌های مربوط به تراکنش‌های بانکی. یکی از ویژگی‌های زنجیره بلوکی این است که ذخیره داده‌ها به شکل خودکار انجام می‎شود و نمی‌توان داده‌های ذخیره‌شده را از بین برد. بیت‌کوین، اتریوم و تتر معروف‌ترین شبکه‌های عمومی و غیرمتمرکزی هستند که از این ویژگی بلاک‌چین استفاده می‌کنند.

ارزهای دیجیتال در حال حاضر محبوب‌ترین استفاده برای فناوری بلاک‌چین محسوب می‌شوند، اما این فناوری می‌تواند کاربردهای فراوانی داشته باشد.

جیمی کوتس همچنین اعلام کرد استفاده از زنجیره بلوکی در سال‌های قبل در شرایط صعود یا نزولی بازار به شکل متداومی ادامه داشته است. این تحلیل‌گر بلومبرگ همچنین گفت: «در سه ماهه سوم سال 2023، آدرس‌های فعال روزانه از مرز پنج میلیون عدد عبور کرد که 14 درصد بیشتر از مدت مشابه 2022 بوده است؛ این در حالیست که از سال 2019 به بعد، میانگین رشد استفاده از بلاک‌چین در بازه‌های سه ماهه، 29 درصد افزایش یافته است. با این روند می‌توان انتظار داشت که تعداد کاربران روزانه بلاک‌چین تا سال 2028 به یکصد میلیون نفر برسد».

تازه‌ترین قیمت بیتکوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‎کوین در روز یکشنبه (14 آبان) از 34 هزار و 809 دلار تا 35 هزار و 296 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، بیش از 35 هزار و 30 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‎کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این رمزارز حدود 245 دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی 24 ساعت اخیر 11 میلیارد و 52 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته بیش از 1 درصد رشد داشته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 1846 تا 1911 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، بیش از 1900 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از 60 دلار افزایش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی 24 ساعت اخیر 7 میلیارد و 46 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته بیش از 5 درصد رشد داشته است.