به گزارش اکوایران، بیت‌کوین همچنان روند رو به رشد خود را حفظ کرده و توانست در روز سه‌شنبه (14 آذر) برای دقایقی از مرز 44 هزار دلار نیز عبور کند؛ این برای نخستین‌بار از آوریل 2022 است که این رمزارز توانسته از سطح 44 هزار دلار فراتر برود.

به نوشته سی ان‌بی‌سی، همزمان با قوت گرفتن احتمال تأیید نرم‌افزارهای صندوق قابل معامله بیت‌کوین، قیمت بزرگترین ارز دیجیتال با افزایش حدود 4 درصدی طی امروز به بیش از 44 هزار و 85 دلار افزایش یافت و سپس به سطح 43 هزار دلار سقوط کرد. بیت‌کوین تا ساعت 11 شب به وقت ایران، حدود 43 هزار و 700 دلار معامله شده است.

افزایش ارزش روز سه‌شنبه، مجموع رشد قیمت بیت‎کوین در سال جاری میلادی را به بیش از 160 درصد رسانده است.

طی چند هفته اخیر، میزان رکوردشکنی قیمت بیت‌کوین در سال 2023 بیش از همیشه بوده است. این ارز دیجیتال در روز یکشنبه برای نخستین‌بار از آوریل 2022 از مرز 40 هزار دلار عبور کرد؛ این در حالیست که این ارز دیجیتال نوامبر را با قیمت حدود 34 هزار دلار آغاز کرده بود.

اصلی‌ترین علت افزایش قیمت بیت‌کوین به بالا رفتن احتمال تأیید نرم‌افزارهای صندوق‌ قابل معامله بیت‌کوین برمی‌گردد. در حالیکه احتمال تأیید این نرم‌افزارها در ابتدای تابستان پایین بود، گزارش‌های منتشرشده از دیدار شرکت‌های تولیدکننده این نرم‌افزارها با مقامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، احتمال دریافت مجوز آن‌‎ها را افزایش داده است؛ در صورتی تأیید این نرم‌افزارها، بازار کریپتو با ورود سرمایه عظیمی همراه خواهد شد چراکه سرمایه‌گذاری در این بازار سهولت خواهد یافت. پیش‌بینی می‌شود که این مجوزها در ابتدای سال آینده میلادی صادر شود.

تازه‌ترین قیمت اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت اتریوم در روز سه‌شنبه از 2 هزار و 190 دلار تا 2 هزار و 302 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، بیش از 2 هزار و 270 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 50 دلار افزایش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی 24 ساعت اخیر 14/13 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، حدود 10 درصد افزایش یافته است.