به گزارش اکوایران، شرکت اف‌تی‌ایکس که در زمینه تبادل رمزارزها فعالیت می‌کرد و در زمان مدیریت «سم بنکمن فرید» دچار ورشکستگی شد، از برنامه خود برای بازگرداندن میلیاردها دلار به مشتریان و طلبکاران خبر داد.

به نوشته بلومبرگ، اما طرح سازماندهی مجدد، برخی از مهم‌ترین سؤالات را بی‌پاسخ گذاشته است، از جمله اینکه آیا این صرافی رمزارز منحل‌شده، فعالیت خود را مجددا ازسر خواهد گرفت، این شرکت چگونه ارزش برخی از توکن‌های دیجیتال را تخمین می‌زند و اعتباردهندگان چقدر می‌توانند انتظار بازپس گیری سرمایه خود را داشته باشند.

این طرح در سال آینده میلادی برای رأی‌گیری به طلبکاران ارسال می‌شود، قبل از اینکه برای تأیید نهایی به دادگاه منتقل شود. گروه‌های عمده طلبکار و مشتریان این شرکت با کلیات این طرح موافقت کرده‌اند.

طرح پرداخت مستلزم آن است که میلیاردها دلار به عنوان پول نقد پس از فروش بسیاری از ارزهای دیجیتال این شرکت، میان طلبکاران توزیع شود.

سم بنکمن فرید در ماه گذشته میلادی به طرح‌ریزی فساد و کلاه‌برداری گسترده محکوم شد که فروپاشی شرکت اف‌تی‌ایکس را به همراه داشت.

این شرکت سال گذشته میلادی پس از موافقت بنکمن فرید با واگذاری کنترل امپراتوری خود به متخصصان، اعلام ورشکستگی کرد. از آن زمان، افراد خبره در حال ردیابی دارایی‌ها و تلاش برای باز کردن شبکه پیچیده بدهی به طلبکاران مختلف، از جمله مشتریانی هستند که پول نقد و ارز دیجیتال را در پلتفرم معاملاتی این شرکت قرار داده بودند.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه (27 آذر) از 40 هزار و 554 دلار تا 41 هزار و 431 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 4 بعدازظهر به وقت ایران، حدود 40 هزار و 900 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن بیش از هزار دلار کاهش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی 24 ساعت اخیر 21/97 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 3 درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 123 دلار تا 2 هزار و 203 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 4 بعدازظهر به وقت ایران، بیش از 2 هزار و 130 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 80 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی 24 ساعت اخیر 9/61 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، بیش از 5 درصد کاهش یافته است.