به گزارش اکوایران، سطح بیت‌کوین‌های موجود در صرافی رمزارز کوین بیس به کمترین میزان خود در ۹ سال اخیر رسیده است.

به نوشته کوین تلگراف، علت این اتفاق این است که معامله‌گران حجم قابل توجهی از دارایی‌های بیت‌کوین خود را از این صرافی بیرون کشیده‌اند. گزارش‌ها نشان می‌دهد نهنگ‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۸ هزار بیت‌کوین به ارزش یک میلیارد دلار را از کوین بیس خارج کرده‌اند. در حال حاضر، بیت‌کوین‌های موجود در این صرافی ارز دیجیتال به حدود ۳۹۴ هزار بیت‌کوین کاهش پیدا کرده که ارزش آن‌ها به بیش از ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد.

این موضوع که نهنگ‌ها در حال خارج کردن دارایی‌های بیت‌کوین خود از صرافی‌های متمرکز هستند، نشان‌دهنده روند صعودی در بازار کریپتو است چراکه این اتفاق حاکی از آن است که بیت‌کوین کمتری برای فروش وجود دارد.

با این حال، کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به ماهیت این انتقال‌ها به چند دسته تقسیم شده‌اند. برخی معتقدند این سرمایه‌ها در حال انتقال به کیف پول‌های دیجیتالی هستند و علت آن، نزدیک شدن به رویداد هاوینگ است که انتظار می‌رود قیمت بیت‌کوین پس از آن به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند. این در حالیست که برخی دیگر معتقدند سرمایه‌های منتقل‌شده می‌تواند برای نقدینگی برای معاملات فرابورس استفاده شود.

اوج‌گیری اتریوم

قیمت بیت‌کوین همزمان با افزایش قابل توجه ارزش بیت‌کوین با یک روند صعودی مواجه شده و دومین ارز دیجیتال بزرگ در بازار کریپتو طی روز سه‌شنبه توانست به سطح قیمتی 2 هزار و 999 دلار دست پیدا کند. این بالاترین میزان ثبت‌شده از قیمت اتریوم در حدود دو سال اخیر است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه (1 اسفند) از 50 هزار و 801 دلار تا 52 هزار و 936 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، حدود 51 هزار و 500 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 450 دلار کمتر شده است. ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 31/48 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 5 درصد بیشتر شده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 879 دلار تا 2 هزار و 999 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، حدود 2 هزار و 900 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 40 دلار کمتر شده است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 19/66 میلیارد دلار بوده و ارزش اتریوم نسبت به یک هفته گذشته حدود 12 درصد افزایش یافته است.