به گزارش اکوایران، بیت‌کوین در روز جمعه (18 اسفند) برای نخستین‌بار از مرز 70 هزار دلار عبور کرد، اما به سرعت با کاهش قیمت روبه‌رو شد.

براساس گزارش بلومبرگ، عقب‌نشینی سریع بیت‌کوین از کانال 70 هزار دلار به تغییر توجه معامله‌گران به میم‌کوین‌ها نسبت داده می‌شود. ارزهای دیجیتال مانند دوج‌کوین و پِپه که اصطلاحا با نام میم‌کوین شناخته می‌شوند، طی روز جمعه توانستند با رشد قابل توجه قیمت روبه‌رو شوند. همچنین اتریوم به عنوان دومین رمزارز بزرگ بازار کریپتو طی این هفته با رشد 16 درصدی قیمت همراه بوده که دو برابر بیشتر از سرعت رشد قیمت بیت‌کوین در این بازه زمانی است.  

نمودار 1

بیت‌کوین پس از رسیدن به قیمت 70 هزار دلار طی این هفته، اکنون حدود 68 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز برای نخستین‌بار از دسامبر 2021 در حال نزدیک شدن به کانال 4 هزار دلار است.

اتریوم در حال منفعت بردن از احتمال تأیید صندوق‌های قابل معامله این ارز دیجیتال از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا است. افزایش تقاضا برای صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین که در ماه ژانویه مورد تأیید قرار گرفتند، کاتالیزور اصلی افزایش بیش از 60 درصدی قیمت این ارز دیجیتال در نظر گرفته می‌شود.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز جمعه (18 اسفند) از 66 هزار و 170 دلار تا 70 هزار و 105 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 10 شب به وقت ایران، بیش از 68 هزار و 600 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از هزار دلار بیشتر شده است. ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 54/28 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 11 درصد افزایش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 3 هزار و 825 دلار تا 3 هزار و 991 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 10 شب به وقت ایران، حدود 3 هزار و 930 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 80 دلار بیشتر شده است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 25/51 میلیارد دلار بوده و ارزش اتریوم نسبت به یک هفته گذشته حدود 15 درصد افزایش یافته است.