به گزارش اکوایران، بازار صعودی کریپتو در آستانه ورود به دومین و آخرین مرحله خود است و این مرحله با وجد سرمایه‌گذاران و تغییرات قیمتی شدید همراه خواهد بود.

به نوشته کوین‌تلگراف، جِیمز چِک - تحلیل‌گر شرکت «گِلَس‌نُد» - اعلام کرده «ما در حال تغییر از فضای هیجان‌انگیز صعودی در بازار کریپتو هستیم که پایین‌تر از بالاترین سطح قیمتی است و به سوی بازار صعودی وجدآمیز حرکت می‌کنیم.»

طبق اعلام این کارشناس، مرحله به اصطلاح "هیجان‌انگیز" بازار کریپتو از اکتبر 2023 آغاز شد و زمانی که بیت‌کوین در ماه مارس توانست رکورد بالاترین سطح قیمتی خود را بشکند، به پایان رسید.

آقای جیمز چک به کوین‌تلگراف اعلام کرده ویژگی مرحله بعد این است که سرمایه‌گذاران بیش از پیش هیجان‌زده می‌شوند و نوسانات قیمتی نیز افزایش می‌یابد. به گفته او: «انتشار خبرهای بیشتر درباره بیت‌کوین منجر به افزایش تقاضا می‌شود.»

این کارشناس همچنین گفته بازار صعودی کنونی جزء قوی‌ترین روندهای قیمت بیت‌کوین محسوب می‌شود. جیمز چک معتقد است: «به نظر می‌رسد بازار کریپتو به‌سرعت می‌تواند حمایت سرمایه‌گذاران را به دست آورد و این موضوع یک نشانه خوب است.»

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه (14 فروردین) از 65 هزار و 630 دلار تا 69 هزار و 673 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 3 بعدازظهر به وقت ایران، بیش از 67 هزار و 700 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن بیش از 3 هزار و 800 دلار کاهش یافته است. ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 43/22 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 7 درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 3 هزار و 293 دلار تا 3 هزار و 505 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 3 بعدازظهر به وقت ایران، نزدیک به 3 هزار و 290 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 250 دلار کمتر شده است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 19/13 میلیارد دلار بوده و ارزش اتریوم نسبت به یک هفته گذشته حدود 9 درصد کاهش یافته است.