به گزارش اکوایران، داده‌های کوین تلگراف مارکتس و تریدینگ ویو نشان می‌دهد بیت‌کوین پس از افت به کانال 60 هزار دلار در روز شنبه (13 مرداد) شاهد کاهش قیمت شدیدتری بود و به کانال 59 هزار دلار سقوط کرد. کاهش امروز قیمت این ارز دیجیتال، پایین‌ترین قیمت آن طی چند هفته اخیر محسوب می‌شود.

به نوشته کوین تلگراف، کاهش قیمت بیت‌کوین با افت بازارهای سهام در سراسر جهان همزمان بوده است و شاخص نیکی که مربوط به بازار سهام توکیو است، با افت 6 درصدی خود صحنه را برای زیان‌های بیشتر در وال‌استریت فراهم کرد. داده‌های مربوط به بازار کار آمریکا که بسیار ضعیف‌تر از حد انتظار بود، حس ترس و نگرانی را وخیم‌تر کرده است.

بیت‌کوین حدود 5 هزار دلار از ارزش خود را از دست داده و چندین سطح حمایتی را واگذار کرده است. در نتیجه این اتفاق، لیکویید شدن به شکل قابل توجهی رشد داشته و منجر به از میان رفتن 230 میلیون دلار از پوزیشین‌های لانگ طی دو روز اخیر شده است.

میشائل ون دی پوپ، موسس و مدیر عامل شرکت تجاری MNTrading در ایکس نوشت: «بازده به شکل چشمگیری در بازارهای ایالات متحده سقوط می‌کند زیرا گزارش‌های بازار کار به طرز شگفت‌انگیزی بد بودند. هم‌اکنون یک نگرانی جدی وجود دارد و بازارها پیش‌بینی رکود شدیدی را برای اقتصاد آمریکا دارند.»

میشائل ون دی پوپ از سوی دیگر استدلال کرده وقایع اخیر شرایط را برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در جلسه بعدی خود در سپتامبر فراهم می‌کند؛ اتفاقی که یک کاتالیزو صعودی برای کریپتو و دارایی‌های ریسکی به حساب می‌آید.

او نتیجه‌گیری کرده: «یک موضوع قعطی است: کاهش نرخ بهره در سپتامبر رخ می‌دهد.»

در این میان، قیمت دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار یعنی اتریوم با ریزش شدیدی همراه شده و این رمزارز نیز مانند بیت‌کوین با تبعات منفی سقوط بازارهای سهام و داده‌های ضعیف از بازار کار آمریکا روبه‌رو شده است. اتریوم در حال حاضر سطح حمایت 3 هزار دلار را نیز از دست داده است و در کانال 2 هزار و 800 دلار معامله می‌شود.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز شنبه (13 مرداد) از 59 هزار و 964 دلار تا 62 هزار و 184 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 23:10 به وقت ایران، 59 هزار و 964 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 2 هزار و 700 دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 34/88 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود 12 درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 883 دلار تا 3 هزار و 17 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 23:12 به وقت ایران، 2 هزار و 898 دلار معامله شده است. ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در 24 ساعت گذشته 18/55 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود 11 درصد کاهش یافته است.