به گزارش اکوایران، بیت‌کوین بزرگ‌ترین کاهش خود پس از آشفتگی مربوط به بازارهای جهانی در اوایل آگوست را تجربه کرد که بخشی از عقب‌نشینی گستر‌ده‌تر در قیمت‌ ارزهای دجیتال است که شامل سقوط شدید دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان یعنی اتریوم نیز می‌شود.

به نوشته بلومبرگ، بزرگ‌ترین دارایی دیجیتال در یک بازه طی امروز چهارشنبه (7 شهریور) با ریزش 6 درصدی همراه شد که بیشترین کاهش قیمت آن از 5 آگوست (15 مرداد)‌ است. سپس بیت‌کوین توانست بخشی از زیان‌های خود را جبران کند و به سطح حدود 60 هزار دلار نزدیک شود، اما تا ساعت 20:30 به وقت ایران، سطوح حمایتی خود را از دست داد و به کانال 58 هزار دلار سقوط کرد.

اتریوم طی امروز در یک بازه زمانی بیش از 7 درصد از ارزش خود را از دست داد و پس از آن توانست بخشی از کاهش را جبران کند و در نزدیکی 2522 دلار معامله شود.  

توکن‌های اصلی در حال از دست دادن رشد خود هستند که هفته گذشته به دنبال واضح‌ترین اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، به دست آورده بودند. رئیس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده بود که این بانک در مسیر کاهش نرخ‌های بهره از بالاترین سطوح بیش از دو دهه اخیر خود قرار دارد.

تونی سایکامور، تحلیل‌گر بازار، گفته: «ما اساسا تأثیر فدرال رزرو را بر بسیاری از دارایی‌ها داریم که تضعیف بیت‌کوین به سطح کمتر از میانگین متحرک قیمت 200 روزه خود را رقم زده است. این موضوع کمی نگران‌کننده است.»

معامله‌گران در انتظار تازه‌ترین گزارش از سوی شرکت انویدیا - یکی از اصلی‌ترین عوامل تب‌وتاب هوش مصنوعی در جهان - هستند که کمک کرده بازارهای جهانی سهام به رکوردشکنی برسند. این گزارش که قرار است طی امروز چهارشنبه منتشر شود، می‌تواند اشتهای سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری‌های ریسکی‌تر را شکل دهد که شامل بیت‌کوین نیز می‌شود.

افت بیت‌کوین در حالی رقم خورده که سرمایه‌های ورودی به صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین به شکل متناوب جریان دارند. از سوی دیگر، نگرانی‌ها در این رابطه که دولت آمریکا ممکن است به فروش توکن‌های مصادره‌شده اقدام کند، در میان موانع رشد بازار کریپتو قرار دارد.

بیت‌کوین در سال جاری میلادی با رشد 42 درصدی همراه شده است؛ اتفاقی که آن را به قله 73 هزار و 798 دلاری در ماه مارس سوق داد. پس از این رکوردشکنی، بیت‌کوین به شکل متناوب سطوح حمایتی خود را از دست داد. این موضوع باعث شده برخی تردید کنند که آیا روند رشد قیمتی آن در ماه‌های اخیر می‌تواند ادامه داشته باشد یا خیر.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه (7 شهریور) از 57 هزار و 912 دلار تا 60 هزار و 198 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 20:30 به وقت ایران، 58 هزار و 931 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 2 هزار و 600 دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 44/51 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود 2 درصد کاهش داشته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 421 دلار تا 2 هزار و 542 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 20:34 به وقت ایران، 2 هزار 512 دلار معامله شده است. ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در 24 ساعت گذشته 22/04 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود 3 درصد کاهش یافته است.