امروز ۸ دی ماه قیمت بیت کوین پس از ریزش ۱۰ درصدی در دو روز گذشته به کانال ۴۶ هزار دلاری رسید. همزمان دامیننس بیت کوین برای بار سوم در ۸ ماه اخیر به حدود ۴۰ درصد رسیده است. پیش از این، آخرین باری که دامیننس بیت کوین به این محدوده رسیده بود به ۲۳ دی ۱۳۹۶ بر می‌گردد، زمانی که پس از ریزش‌های متوالی، بیت کوین حدود ۳۰۰۰ دلار بود  و پس از آن توانست با شروع روند صعودی، تا ۱۳۰۰۰ دلار بالا رود.

اما کاهش دامیننس در زمان فعلی و کم شدن تسلط بیت‌کوین بر بازار نشانه چیست؟

دامیننس-بیت-کوین

تورج عبادی، تحلیلگر بازار رمزارزها در پاسخ به این سوال گفت:

دامیننس یا همان سهم بیت کوین از کل بازار طی روز‌های اخیر به زیر 40 درصد کاهش پیدا کرده است و نشان‌گر این است که می‌تواند فرصت خوبی برای آلت کوین‌ها باشد و نشانه‌ عدم تسلط بیت کوین نسبت به بازارنسبت به گذشته چون در گذشته همیشه دامیننس بیت کوین عامل تاثیر گذاری بوده و سهم بیت کوین از بازار عامل تاثیرگذاری بر روند حرکتی قیمت آن بوده است.

به نظر من این رفتار جزئی از چرخه بازار است و ممکن است در چرخه‌های بعدی بازار، این موضوع دوباره جبران شود و بیت کوین سهم و تسلط بیشتری بر بازار پیدا کند.

ریزش اخیر و تغییرات قیمتی بیت کوین بین محدوده 46 هزار تا  53 هزار دلار کمی سرمایه‌گذران را نسبت به نگهداری دارایی‌های خود خسته کرده است و ممکن است باعث خروج آن‌ها از بازار بیت کوین شود و این هم بی‌تاثیر نخواهد بود بر کاهش دامیننس بیت کوین.

بازار منتظر است تا به زودی واکنش و روند جدیدی شکل بگیرد و به همین دلیل، این تغییرات هم می‌تواند به عنوان یکی از عوامل مهم برای پیش‌بینی حرکت‌های بعدی بازار باشد .که باید به آن توجه داشت