به گزارش اکوایران، سخنان رئیس فدرال رزرو در هفته گذشته حاکی از آن بود که فدرال احتمالا در ماه مارس مصادف با اسفند و فرودین نرخ بهره را افزایش می‌دهد. قیمت طلا تحت فشار این سیاست لفظی افت کرد و در پایان معاملات روز جمعه زیر 1800 دلار قرار داشت. قیمت طلا روز دوشنبه نتوانست به بالای مرز 1800 دلار باز گردد، اما دیروز تا نزدیکی 1810 دلار بالا رفت و در نهایت روی 1801 دلار متوقف شد. قیمت طلا در ساعات ابتدایی معاملات امروز زیر مرز 1800 دلار نوسان می‌کرد، اما در ادامه رشد کرد و در ساعت 14 و 27 دقیقه عصر امروز به وقت ایران 1803 دلار گزارش می‌شد.

بیت کوین اتریوم

فدرال رزرو مدعی بود که در ماه ژانویه (دی و بهمن)، هدف اشتغال کامل برآورده شده است. تحلیل‌گران معتقدند فدرال رزرو زیرساخت‌های لازم برای افزایش چند مرحله‌ای نرخ بهره را فراهم کرده است و قیمت طلا احتمالا هفته‌های سختی پیش رو دارد.

قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت 14 و 40 دقیقه عصر امروز به وقت ایران روی 38 هزار و 527 دلار قرار داشت و تغییرات مثبت محدودی را نسبت به 24 ساعت گذشته به ثبت رسانده بود. بازدهی 7 روزه بیت کوین نیز مثبت بود و سرمایه آن به 730 میلیارد دلار رسیده بود. بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته حدود 2.2 درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم نیر تغییراتی مثبت را در 24 ساعت و 7 روز گذشته به ثبت رسانده بود و 2 هزار و 759 دلار گزارش می‌شد. سرمایه بازار بیت کوین 330 میلیارد دلار و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته حدود 2 درصد گزارش می‌شد.

از اخبار مهم بازار رمزارزها می‌توان به وضع مالیات توسط دولت هند برای درآمدهای رمزارزی اشاره کرد. کشور هند همزمان پول دیجیتال مختص خود را منتشر خواهد کرد که توسط بانک مرکزی این کشور کنترل می‌شود.