به گزارش اکوایران، بازار طلا و سکه امروز تحت تاثیر بازگشت اونس جهانی طلا به سطح 2400 دلاری شاهد افزایش قیمت‌ها بود. براین اساس اتحادیه طلا و جواهر تهران تا زمان انتشار این گزارش قیمت طلای 18 عیار امروز، سوم مرداد 1403، را سه میلیون و 363 هزار و 300 تومان اعلام کرد. طلای 24 عیار نیز به نرخ چهار میلیون و 483 هزار تومان رسید.

سکه هم امروز را با افزایش قیمت آغاز کرد. سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه طرح جدید را 400 هزار تومان گران‌تر از روز گذشته و 40 میلیون و 900 هزار تومان گزارش کرد. اما سکه طرح قدیم 600 هزار تومان افزایش قیمت داشت و نرخ 37 میلیون و 600 هزار تومان را به ثبت رساند.

قیمت اونس جهانی طلا که در روزهای گذشته کاهش نرخ را تجربه کرده بود، امروز مجددا به بالای سطح 2400 دلاری خود رسید و با 19 دلار رشد، نرخ 2417 دلار را به ثبت رساند.

پیش‌بینی روند بازار طلا و سکه سوم مرداد 1403

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با اکوایران به این نکته اشاره کرد که قیمت طلا و سکه در بازار کشور به دو مولفه اونس جهانی و قیمت دلار وابسته است و مطرح کرد:« پیش‌بینی می‌شود که بازار طلای جهانی روند صعودی آرام‌تری پیش بگیرد و حالت متعادل به خود بگیرد. در طرف دیگر ماجرا، جهش قابل توجهی در نرخ ارز تا زمان روی کار آمدن دولت چهاردم بعید به نظر می‌رسد. در نتیجه انتظار می‌رود در روزهای آینده تغییر چندانی در قیمت طلا و سکه ایجاد نشود.»

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه تاکید کرد:« به نظر می‌رسد توقف رشد دلار و در ادامه طلا و سکه در نتیجه انتظار بازار برای روی کار آمدن دولت جدید است؛ چراکه افزایش قیمت دلار با توجه کسری بودجه امسال برای فعالان این بازار قطعی پیش‌بینی شده بود. اما حال برای تحویل این بازارها به دولت جدید این توقف قیمت‌ها صورت گرفته که همانطور که انتظار می‌رود مقطعی است.»

او در پایان توضیح داد که این ثبات قیمتی در بازارهای مالی کوتاه‌مدت خواهد بود و در بلندمدت بازار تغییر روند می‌دهد. طباطبایی در این مورد گفت:« اگر شرایط به همین منوال پیش رود و تغییرات اساسی در بحث بودجه‌بندی و همچنین وضعیت کلی اقتصاد ایجاد نشود، در میان‌مدت بازارهای مالی شاهد افزایش دلار و به تبع آن افزایش نرخ طلا و سکه خواهد بود.»