به گزارش اکوایران، امروز -در اولین روز پاییز- شاهد انتصاب‌های جدیدی در سطح وزارت ارشاد، مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی بودیم.

انتصاب جدید در بانک مرکزی

محمدرضا فرزین، رییس‌کل بانک مرکزی در حکمی نوش‌آفرین مومن واقفی را به سمت معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی منصوب کرد.

مومن واقفی دارای مدرک دکترای مدیریت کسب‌و‌کار بوده و کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات از دانشگاه امیرکبیر است. وی مدرک کارشناسی خود را نیز در رشته مهندسی برق مخابرات از دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی اخذ نموده است.

او پیش از این در سمت‌های مختلفی فعالیت‌کرده است که شرح آن از این قرار است: همچون رییس‌ هیات مدیره شرکت خدمات انفورماتیک فرادیس گستر کیش، عضو هیات مدیره شرکت پرداخت الکترونیک امید پی، مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک تجارت، نایب رییس هیات مدیره شرکت کاشف و در مسئولیت‌های مختلفی در شرکت خدمات انفورماتیک از جمله معاون مدیرعامل در حوزه ریسک و امنیت فناوری اطلاعات، مدیریت طراحی و استقرار اولین مرکز عملیات امنیت SOC در حوزه سرویس‌های بانکی، مدیریت طراحی و استقرار پلتفرم بلاک چین برنا (زیرساخت رمز ریال)، مدیریت طراحی و استقرار سیستم‌های نرم افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، طراحی مدل مفهومی مرکز کاشف و طراحی ساختار و مدیریت استقرار ساختار‌های امنیت، ریسک و حسابرسی (ممیزی) فناوری اطلاعات.

رییس‌کل بانک مرکزی همچنین مهران محرمیان که منصب‌دار این پست طی ۵ سال گذشته بود را در حکمی به سمت مشاور رییس‌کل بانک مرکزی منصوب کرد.

معرفی سرپرست معاونت سیاستگذاری اقتصادی وزارت اقتصاد

عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکمی وحید ماجد را به عنوان سرپرست معاونت سیاستگذاری اقتصادی این وزارتخانه منصوب کرد. ماجد که مدرک دکترای خود را از دانشگاه تهران گرفته است، سابقه عضویت در هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران را دارد.

پیش از این، سیدعلی روحانی منصب‌دار این سمت بود.

مدیرعامل جدید ایرنا منصوب شد

حسین جابری انصاری،‌ سخنگوی پیشین وزارت امورخارجه با حکم سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) منصوب شد.

جابری انصاری، متولد ۱۳۴۸ است و کار خود را سه دهه پیش در میز فلسطین وزارت امورخارجه آغاز کرد. مشاور معاونت عربی و آفریقایی، مدیر کل خاورمیانه عربی و شمال آفریقا، سخنگو و ریاست مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای، معاون عربی و آفریقایی، مشاور ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی و معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه از جمله مسئولیت‌های او در این سال‌ها بوده است.

پیش از این علی نادری مدیرعاملی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را بر عهده داشت. او در دولت سیزدهم و در سال ۱۴۰۰ به این سمت منصوب شد.

171406580

حسین انتظامی، معاون وزارت ارشاد شد

حسین انتظامی که در دولت یازدهم دستیار ارشد وزیر فرهنگ و رییس سازمان سینمایی بود با حکم سید عباس صالحی، به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد. انتظامی اولین معاون توسعه وزارت فرهنگ است که سابقه دو معاونت تخصصی (مطبوعاتی و سینمایی) را در کارنامه خود دارد.

انتظامی فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف است و دکترای مدیریت راهبردی دارد. او در میزگردهای فرهنگی انتخابات چهاردهم ریاست‌جمهوری نیز حضور داشت.

رییس جدید مرکز ارتباطات مجلس از سازمان حج و زیارت آمد

ایمان شمسایی، معاون پیشین توسعه مدیریت سازمان حج و زیارت، به عنوان رییس مرکز ارتباطات، رسانه و امور فرهنگی مجلس منصوب و جایگزین محمدعلی قندهاری‌نیا شد. شمسایی پیش از این، مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد، مدیرعامل موسسه مطبوعاتی قدس و مدیر کل روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور بوده است.