سخنگوی دولت همچنین تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان و فلسطین را محکوم کرد و خواستار مداخله شورای امنیت شد. او در مورد سفر رئیس‌جمهور به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل نیز صحبت کرد و هدف این سفر را انتقال پیام صلح و عدالت دانست.

وی به انتصاب اولین استاندار اهل سنت و حضور بیشتر بانوان در مناصب دولتی اشاره کرد و همچنین از موافقت رهبری با عفو یا تخفیف مجازات ۳۰۰۰ محکوم به مناسبت هفته وحدت خبر داد. بازگشت دانشجویان محروم از تحصیل نیز به عنوان یکی از دستاوردهای دولت ذکر شد.

در خصوص FATF، وی بیان کرد که ایران با دو معاهده همکاری می‌کند و دو معاهده دیگر در مجمع تشخیص مصلحت در حال بررسی است. مهاجرانی در مورد برنامه‌های انرژی دولت از افزایش ظرفیت برق هسته‌ای و توجه به انرژی‌های پاک خبر داد.

فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت از سفر پیش‌روی مسعود پزشکیان، رئیس جمهور اسلامی ایران به روسیه برای شرکت در اجلاس سران بریکس در شهر کازان خبر داد. به گفته او در این سفر دیداری هم بین رئیس جمهور اسلامی ایران و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه انجام خواهد شد.

او همچنین درباره مسائل اقتصادی، حقوق بازنشستگان، تسهیلات ازدواج و فرزندآوری، و تلاش برای رفع تحریم‌ها توضیحاتی ارائه داد. در پایان نشست، بر اهمیت توجه به مسائل مختلف جامعه از جمله محیط زیست، آب و فرهنگ تأکید شد.