به گزارش اکوایران، نشست مجمع عمومی سازمان ملل یکی از مهم‌ترین نشست‌های سالانه در جهان است که رهبران سیاسی کشورهای مختلف جهان با هم در آن حضور پیدا می‌کنند. به همین دلیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در عمده موارد، در خود نشست، اتفاق مهمی رخ نمی‌دهد، یعنی سخنرانی‌های عمدتا ۱۵ دقیقه‌ایِ روسای جمهوری یا سایر سخنران‌ها چندان برجسته نمی‌شود. اما نشست‌های حاشیه‌ای و دیدارهای دوجانبه یا چندجانبه‌ای که در حاشیه این نشست برگزار می‌شود، اغلب اوقات دستاوردهای مهمی دارد و رویداد مهمی در دنیای دیپلماسی به شمار می‌آید.

روسای جمهوری کشورهای مختلف با هیاتی از نمایندگان و افراد مختلف به نیویورک در آمریکا سفر می‌کنند تا در این نشست حاضر شوند.

معمولا وزیر امور خارجه، مشاوران و کارشناسای سیاسی، تیم رسانه‌ای و حتی اعضای خانواده رئیس‌جمهوری با او سفر می‌کنند. همسران روسای جمهوری عمدتا در حاشیه این دیدار، با یکدیگر دیدار می‌کنند.

آمریکا براساس توافقی که با سازمان ملل داشته، موظف است به روسای جمهوری و هیات همراهش، نوعی از ویزا را اعطا کند تا در این نشست حاضر شوند؛ البته ناگفته نماند که این ویزا با محدودیت‌های بسیاری همراه است و دامنه فعالیت سیاستمداران را در کشور آمریکا محدود می‌کند. به عبارت دیگر، اگر مقامات سیاسی بخواهند به نقاط دیگر آمریکا سفر داشته باشند و اقدامات دیگری کنند، باید درخواست ویزا کنند تا ویزای مرتبط به آن‌ها اعطا شود، در غیراینصورت، فعالیت‌هایشان محدود خواهد بود.

در ویدیوی بالا توضیح داده شده که روسای جمهوری و هیات همراهان معمولا کجا اقامت دارند و از چه نوعی ویزای برخوردار می‌شوند. همچنین توضیحاتی درباره تغذیه آن‌ها و چند مورد حاشیه‌ای دیگر داده شده است.