به گزارش اکوایران، سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس که از 8 مهر در هیچ یک از مراسم‌ها و رویدادهای رسمی کشور حضور نیافته بود، امروز 24 مهر در مراسم استقبال از پیکر سردار شهید عباس نیلفروشان در تهران حضور یافت.

پیکر سردار شهید عباس نیلفروشان مستشار جمهوری اسلامی ایران در لبنان بامداد امروز وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

اسماعیل قاآنی

آخرین تصویر ثبت شده از سردار قاآنی پیش از غیبت 16 روزه

اسماعیل قاآنی در 8 مهر در مراسم عرض تسلیت در دفتر حزب‌الله لبنان در تهران در پی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله حضور یافت و با عبدالله صفی‌الدین، مسئول دفتر حزب‌الله لبنان در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

1962216_710

روز ششم مهرماه نیز پس از بمباران ضاحیه بیروت پایتخت لبنان، شایعاتی در خصوص احتمال ترور سردار قاآنی مطرح شده بود. بار دوم در ۱۳ مهر نیز پس از اتفاقی مشابه دوباره شایعه ترور یا مجروحیت سردار قاآنی مطرح شد. از آن زمان چند از تن مسئولان این شایعات را تکذیب کردند اما خود سردار قاآنی تا امروز -24 مهر- در هیچ مراسمی حاضر نشده بود.

خبر سلامتی سردار قاآنی از زبان قالیباف

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی ایران در تاریخ 22 مهر و طی سفر به بیروت با شبکه خبری المیادین مصاحبه کرد. قالبیاف در این مصاحبه در پاسخ به شایعات منتشرشده درباره سردار قاآنی که رسانه‌های غربی و برخی رسانه‌های عربی منتشر کرده‌اند گفت: ایشان سالم هستند و کار خود را انجام می‌دهند و این هم از همان اخبار کذبی است که منتشر شده است.

نکته کیهان: سردار قاآنی کجاست؟!

روزنامه «کیهان» در ستون نکته روز خودش به قلم حسین شریعتمداری در تاریخ 22 مهر نوشت: «سردار قاآنی کجاست؟!»

در بند اول این مطلب چهار بندی، گمانه‌‌های برخی رسانه‌های خارجی و فارسی زبان را فهرست کرده. گمانه‌زنی‌هایی که به نوشته «کیهان» از بی‌اطلاعی از سرنوشت قاآنی تا بازداشت و بازجویی را دربر می‌گرفت.

خبرگزاری رویترز در گزارشی آورده است: «تماس با سردار قاآنی از زمان حملات اسرائیل به بیروت قطع شده و دو مقام ایرانی به ما (رویترز‌) گفتند که هنوز نتوانسته‌اند با او تماس بگیرند »!

خبرگزاری «‌میدل ایست آی/ Middle East Eye‌» داستان مفصل‌تری دارد و می‌نویسد: «‌اسماعیل قاآنی در بازداشت خانگی به سر می‌برد و از سوی نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی تحت بازجویی قرار دارد‌»! میدل ایست‌ آی به علت بازداشت! و بازجویی از سردار قاآنی اشاره‌ای نکرده است!

شبکه سعودی العربیه می‌گوید؛ چرا خبری از سردار قاآنی نیست؟ او نه در اتاق فرماندهی عملیات وعده صادق ۲ حضور داشت، نه در نماز جمعه تهران به امامت رهبر انقلاب و نه در مراسم اهدای نشان فتح به سردار حاجی‌زاده. سردار قاآنی کجاست؟! اگر کشته نشده بود و یا زخمی نبود، صدایی از او برمی‌خاست و یا تصویر و مصاحبه‌ای از او منتشر می‌شد!

این سه رسانه از جمله گمانه‌زنی‌هایی بود که «کیهان» به آنها اشاره کرد.

خبر مرتبط
پرسش امروز کیهان: سردار قاآنی کجاست؟

مهر نوشته منابع آگاه به شبکه خبری سی ان ان گفته‌اند که عربستان، امارات و قطر به آمریکا اطلاع داده‌اند که به اسرائیل اجازه استفاده از حریم هوایی خود برای تعدی احتمالی علیه ایران را نخواهند داد.

«چرا بیانیه؟»

سردار ایرج مسجدی، معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس امروز -16 مهر- در همایش تجلیل از موکب‌داران و خادمان اربعین حسینی با اشاره به پرسش‌های مطرح‌شده درباره وضعیت سلامت سردار قاآنی، تاکید کرد: او در صحت و سلامت است و مشغول فعالیت است.

او افزود: «برخی می‌گویند که بیانیه بدهید. چرا بیانیه؟ نیازی نیست چنین اقدامی انجام شود.»

همچنین در 16 مهرماه نیز سردار قاآنی به مراسم سالگرد عملیات «طوفان الاقصی» نامه‌ای ارسال کرد که در آن‌جا خوانده شد.

خبر مرتبط
آخرین خبر از وضعیت سردار قاآنی/ در جلسه جبهه پایداری با پزشکیان چه گذشت؟

اکوایران: معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس از سلامت کامل سردار قاآنی خبر داد. مسعود پزشکیان جلسه‌ای با اعضای جبهه پایداری برگزار کرد. وزیر ارتباطات از وضعیت فیلترینگ و کندی اینترنت گفت. رییس مجلس شورای اسلامی، چهارشنبه به تاجیکستان می‌رود. پوتین و پزشکیان نیز جمعه در ترکمنستان دیدار خواهند داشت.

صداوسیما و حضوری که تکذیب شد

در شامگاه 15 مهر نیز خبر حضور سردار قاآنی در برنامه «به افق فلسطین» منتشر شد اما بعدا توسط محمدعلی گنجی،‌ مدیر گروه سیاسی شبکه افق تکذیب شد. همچنین انتشار پوستر منسوب به سازمان تبلیغات اسلامی نیز با واکنش گسترده کاربران روبرو شد.

HupXHdW0ztaI

همچنین در 14 مهر نیز محمدمهدی همت، فرزند یکی از شهدای جنگ ایران و عراق، در این رابطه در اکانت خود در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «حاج اسماعیل قاآنی عزیزمان در صحت و سلامت کامل هستند، فریب بازی‌های رسانه‌ای دشمن که نشان از ضعف‌شان دارد را نخورید.»

cgelm35BjalH

از روز 13 مهر نیز موجی از شایعات درباره سلامتی سردار قاآنی مطرح شد و همزمان با عدم حضور او در برخی از مراسم‌های رسمی در روزهای بعد از آن، این شایعات بسامد بیشتری پیدا کرد.

عباس گلرو، عضو کمیسیون امنیت ملی در خصوص سلامتی سردار اسماعیل قاآنی در 12 مهرماه گفته بود:  سردار قاآنی در سلامت کامل است و امیدواریم خود سپاه بیانیه داده و رفع نگرانی شود.