به گزارش اکوایران، منابع خبری از تبادل آتش میان سربازان مصری و ارتش اسرائیل در گذرگاه مرزی رفح گزارش داده‌‌اند.

به نوشته میرور، نیروهای اسرائیلی در حال حرکت به سمت رفح هستند، جایی که ده‌ها هزار فلسطینی آواره در جستجوی غذا و سرپناه به آن‌جا پناه آورده‌ و بمباران‌های ممتد جان غیرنظامیان را می‌گیرد.

در این شرایط، گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای مرزی مصر به سوی سربازان اسرائیلی در رفح تیراندازی کرده‌اند. العربیه از طریق خبرنگار خود در بیت‌المقدس گزارش داده که نیروهای مرزبانی مصر به سوی سربازان اسرائیلی در رفح تیراندازی کردند. گزارش‌های بیش‌تر حاکی از آن است که تیراندازی صورت گرفته و تعدادی مجروح شده است. شبکه 13 اسرائیل هم از «حادثه غیرعادی بین ارتش اسرائیل و مصر در گذرگاه رفح» خبر داده است. 

منابع اسرائیلی مدعی شده‌اند در پی این حادثه یک سرباز مصری کشته و یک سرباز دیگر زخمی شده است ، هیچ تلفاتی در میان نیروهای اسرائیلی وجود ندارد. بنابر ادعای مصری ها ، تیراندازی از سمت اسرائیل آغاز شده است. این در حالی است که منابع اسرائیلی مدعیند که سربازان ارتش مصر بصورت خودجوش به سمت نیروهای ارتش اسرائیل که در گذرگاه رفح بودند تیراندازی کردند و سپس تبادل آتش آغاز شد.

این در حالی است که بمب‌های اسرائیلی هم‌چنان بر شهر رفح می‌بارند. مقامات بهداشتی غزه گفته‌اند که حملات هوایی اسرائیل دست کم 35 نفر را در روز یکشنبه کشته و چادرهای آوارگان در شهر رفح را هدف گرفته که باعث گیر افتادن عده‌ای در میان شعله‌های آتش شده است.

این حملات دو روز پس از آن انجام شد که دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل گفت به حمله نظامی خود به رفح پایان دهد، جایی که بیش از نیمی از جمعیت 2.3 میلیونی غزه به آن پناه آورده‌اند.

تصاویر جدید از صحنه بزرگترین حمله هوایی تاکنون حاکی از ویرانی سنگین است. ارتش اسرائیل این حمله را تایید و ادعا کرد این حمله تاسیسات حماس را هدف گرفته است.