به گزارش اکوایران، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر از آزادی و بازگشت حمید نوری به ایران خبر داد.

به نوشته ایرنا، کاظم غریب‌آبادی در پیامی که در فضای مجازی منتشر شد، از آزادی حمید نوری، شهروند ایرانی که در سوئد به‌طور غیرقانونی بازداشت شده بود، خبر داد.

وی در این پیام نوشت: خرسندم به اطلاع ملت عزیز ایران برسانم که آقای حمید نوری که از سال ۹۸ در سوئد در بازداشت غیر قانونی به سر می‌برد، آزاد و تا ساعاتی دیگر به کشور بازخواهد گشت. این موفقیت مرهون تلاش همکارانم در قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه، به‌ویژه برادرم، شهید امیرعبداللهیان، است.

خبرگزاری عمان اعلام کرد که ایران و سوئد درباره آزادی متقابل اتباع بازداشت ‎شده در دو کشور با میانجیگری سلطنت عمان به توافق رسیدند؛ براساس این بیانیه، اتباع ایرانی و سوئدی امروز از استکهلم و تهران به مسقط منتقل خواهند شد تا برای بازگشت به کشورهایشان آماده شوند.

در همین حال، نخست‌وزیر سوئد اعلام کرد که دو زندانی پیشین سوئد در ایران در پروازی به مقصد این کشور هستند.

بر اساس گزارش رویترز، اولف کریسترسون، نخست‌وزیر سوئد گفت: «می‌توانم اعلام کنم که یوهان فلودروس و سعید عزیزی، دو زندانی پیشین سوئد در ایران در هواپیما به مقصد سوئد هستند.»

دولت عمان اعلام کرد که در نتیجه درخواست دولت‌های ایران و سوئد از سلطنت عمان برای میانجیگری در پرونده زندانیان موجود در ۲ کشور، تلاش های عمان منجر به توافق میان ۲ طرف برای تبادل زندانیان شد.