به گزارش اکوایران، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از برنامه‌های اعلام شده توسط ارتش در روز یکشنبه برای توقف تاکتیکی روزانه در نبرد در امتداد یکی از جاده‌های اصلی غزه برای تسهیل ارسال کمک به فلسطین انتقاد کرد.

ارتش مکث‌های روزانه را در منطقه از گذرگاه کرم شالوم تا جاده صلاح‌الدین و سپس به سمت شمال اعلام کرده بود.

به گزارش رویترز، یک مقام اسرائیلی گفت: «زمانی که نخست وزیر صبح گزارش توقف 11 ساعته بشردوستانه را شنید، به وزیر نظامی خود مراجعه کرد و به صراحت گفت که این برای او غیرقابل قبول است.»

ارتش تصریح کرد که عملیات عادی در رفح، مرکز اصلی عملیات در جنوب غزه، که در آن هشت سرباز در روز شنبه کشته شدند، ادامه خواهد یافت.

واکنش نتانیاهو بار دیگر بر تنش‌های سیاسی بر سر موضوع کمک‌هایی که به غزه می‌آید، جایی که سازمان‌های بین‌المللی درباره بحران انسانی فزاینده هشدار داده‌اند، تأکید کرد.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی، که یکی از احزاب مذهبی ملی‌گرا در ائتلاف حاکم نتانیاهو را رهبری می‌کند، ایده توقف تاکتیکی را محکوم کرد و گفت که هرکس این تصمیم را گرفته یک «احمق» است که باید شغل خود را از دست بدهد.

این جدال آخرین مورد از یک سری درگیری بین اعضای ائتلاف و ارتش بر سر هدایت جنگ بود که اکنون در نهمین ماه خود قرار دارد.

این اتفاق یک هفته پس از آن رخ داد که ژنرال سابق به ظاهر میانه‌روتر بنی گانتس از کابینه کناره‌گیری کرد و نتانیاهو را به نداشتن استراتژی مؤثر در غزه متهم کرد.

این شکاف‌ها هفته گذشته در رای‌گیری پارلمان در مورد قانون استخدام یهودیان افراطی ارتدوکس به ارتش نیز آشکار شد و یوآو گالانت وزیر دفاع برخلاف دستورات حزب به آن رأی منفی داد و گفت این قانون برای نیازهای ارتش کافی نیست.

هرتزی هالوی، رئیس ارتش، روز یکشنبه گفت که «نیاز قطعی» به استخدام سربازان بیشتر از جامعه رو به رشد فوق ارتدکس وجود دارد.

با وجود فشار فزاینده بین‌المللی برای آتش‌بس، توافق برای توقف درگیری‌ها هنوز دور از دسترس به نظر می‌رسد.

اگرچه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثر اسرائیلی‌ها از هدف کابینه برای نابودی حماس حمایت می‌کنند، اعتراض‌های گسترده‌ای در مورد حمله به کابینه نتانیاهو به دلیل انجام ندادن اقدامات بیشتر برای بازگرداندن حدود 120 اسیر که همچنان در غزه هستند، صورت گرفته است.

در همین حال، مقامات بهداشتی فلسطین اعلام کردند که در دو حمله هوایی به دو خانه در اردوگاه آوارگان البریج در مرکز نوار غزه، هفت فلسطینی کشته شدند.

با ادامه نبرد در غزه، درگیری در سطح پایین‌تر در سراسر مرز اسرائیل و لبنان اکنون تبدیل به تهدیدی به یک جنگ گسترده‌تر شده است. این در حالی است که تبادل آتش تقریباً روزانه بین نیروهای اسرائیلی و شبه نظامیان حزب الله تشدید شده است.