به گزارش اکوایران، با ورود سربازان  به کاخ ریاست جمهوری بولیوی، شبح کودتا بر این کشور سایه انداخت.

به نوشته خبرگزاری رویترز، نیروهای مسلح بولیوی روز چهارشنبه میدان مرکزی پایتخت را به تصرف خود درآوردند و یک خودروی زرهی با ورودبه کاخ ریاست جمهوری ترس از کودتای نظامی را برانگیختند.

رئیس جمهور بولیوی، لوئیس آرس، «بسیج نامنظم» برخی از واحدهای ارتش در لاپاز را محکوم کرد و اوو مورالس، رهبر سابق این کشور، یک ژنرال ارشد را به طراحی کودتا متهم کرد.

سربازان به شدت مسلح و خودروهای زرهی در حال تجمع در میدان مرکزی، پلازا موریلو، مشاهده شدند، در حالی که یک شاهد رویترز دیده که یک خودروی زرهی وارد کاخ ریاست‌جمهوری که در میدان قرار دارد، شده و سربازانی که با عجله به داخل می‌روند را مشاهده کرده است.

ژنرال خوان خوزه زونیگا قبل از حمله به کاخ ملی در میدان به خبرنگار یک ایستگاه تلویزیونی محلی گفت: «سه فرمانده نیروهای مسلح آمده اند تا ناراحتی ما را ابراز کنند. کابینه جدیدی تشکیل خواهد شد، مطمئناً همه چیز تغییر خواهد کرد، اما کشور ما دیگر نمی تواند به همین منوال ادامه دهد»

او با یونیفورم کامل در کنار سربازان گفت: «ویران کردن و فقیر کردن کشور ما را متوقف کنید، از تحقیر ارتش ما دست بردارید».

مورالس که علناً از آرس جدا شده است -اگرچه هر دو به یک جنبش سوسیالیستی تعلق دارند- گفت که حامیانش برای حمایت از دموکراسی بسیج خواهند شد.

او زونیگا را به تلاش برای کودتا متهم کرد و از اعتصاب عمومی، از جمله فراخوان برای مسدود کردن جاده ها، خبر داد. مورالس گفت: «ما اجازه نخواهیم داد که نیروهای مسلح دموکراسی را نقض کنند و مردم را مرعوب کنند».