به گزارش اکوایران، عملکرد ضعیف جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در مناظره با دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، موجب سرخوردگی بسیاری از اعضای حزب دموکرات و هواداران او شده است.

ون جونز، مفسر سیاسی سی‌ان‌ان، و مشاور ویژه باراک اوباما، گفته که عملکرد جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در مناظره روز پنجشنبه «دردناک» بود. 

جونز به سی‌ان‌ان گفت: «من عاشق جو بایدن هستم. من برای جو بایدن کار کردم. اما باید اعتراف کرد که او اصلا خوب کار نکرد. او مرد خوبی است. او کشورش را دوست دارد.او بهترین کاری را که می‌تواند انجام می‌دهد. اما او امشب در آزمون بازگرداندن اعتماد به کشور و هوادارانش شکست خورد».

اکنون به نظر می‌رسد دموکرات‌ها نسبت به عملکرد بایدن در مناظره ناامید شده‌اند و برخی حتی به‌طور خصوصی این سؤال را مطرح می‌کنند که آیا او باید به عنوان نامزد حزب باقی بماند یا خیر.

به باور جونز: «فکر می‌کنم خیلی‌ها هستند که می‌خواهند نظرشان را در مورد او مجددا بررسی کنند. ما هنوز با کنوانسیون حزب فاصله داریم، و زمانی برای این‌که راه دیگری را در پیش بگیریم، وجود دارد».

جونز افزود: «این چیزی نبود که ما از جو بایدن انتظار داشتیم و برای بسیاری از مردم شخصاً دردناک است. این فقط وحشت نیست، درد آن چیزی است که امشب دیدیم.»

در همین شرایط، نیکلاس کریستوف، ستون‌نویس روزنامه نیویورک‌تایمز هم بعد از مشاهده عملکرد جو بایدن در مناظره اول با دونالد ترامپ گفت که رئیس‌جمهور آمریکا باید از انتخابات کناره‌گیری کند.

توماس فریدمن، دیگر ستون نویس شهیر نیویورک تایمز هم در یادداشتی، ضمن دعوت از بایدن به کناره‌گیری از ادامه رقابت، پیشنهاد کرده دموکرات‌ها در جلسه اتحادیه به دنبال یافتن نامزد دیگری باشند.