به گزارش اکوایران، دادگاه  فدرال آمریکا پرونده دونالد ترامپ پیرامون نگهداری اسناد طبقه بندی شده را به دلیل نگرانی در مورد انتصاب دادستان پرونده رد کرد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز دوشنبه، یک قاضی فدرال که پرونده اسناد طبقه‌بندی شده علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق را بررسی می کند، با حمایت از ادعای وکلای مدافع او که گفته اند بازرس ویژه ای که این اتهامات را مطرح کرده، به طور غیرقانونی توسط وزارت دادگستری منصوب شده است، تعقیب قضایی او را رد کرد.

تصمیم قاضی منطقه ایالات متحده، آیلین کانن، که می تواند قابل تجدید نظر باشد و ممکن است توسط دادگاه بالاتر رد شود، حداقل در حال حاضر یک نتیجه خیره کننده و ناگهانی را برای این پرونده جنایی به ارمغان می آورد که در زمان به طور گسترده‌ای به عنوان خطرناک ترین تهدید قانونی که رئیس جمهور سابق جمهوری خواه با آن مواجه شد، تلقی می‌شد.

اگرچه این پرونده مدت‌ها در رکود بود و احتمال محاکمه قبل از برگزاری انتخابات ماه نوامبر یک سناریوی غیرواقعی به نظر می‌رسید، اما این حکم قاضی یک پیروزی حقوقی بزرگ برای ترامپ محسوب می‌شود، آن هم در زمانی که او پس از حادثه ترور وضعیت خود را بهبود بخشیده و برای پذیرش قطعی نامزدی جمهوری خواهان آماده می‌شود. 

در یکی از چهار پرونده جنایی مطرح شده علیه ترامپ، او با ده‌ها جرم جنایی مواجه شده بود که او را متهم به نگه داشتن غیرقانونی اسناد طبقه‌بندی شده در ملک خصوصیش مار-آ-لاگو در فلوریدا و ممانعت از تلاش‌های اف‌بی‌آی برای بازگرداندن آنها کرده بود. 

وکلای مدافع ترامپ چندین ایراد را برای این پرونده مطرح کردند، از جمله یک چالش فنی قانونی که ادعا می کرد جک اسمیت بازرس ویژه به طور غیرقانونی بر اساس بند انتصابات قانون اساسی منصوب شده است، زیرا او توسط دادستان کل مریک گارلند منصوب شده بود، نه اینکه توسط کنگره تایید شود. این دفتر به طور نامناسبی توسط وزارت دادگستری تامین مالی شد.

قاضی کانن این استدلال را پذیرفته است. این حکم آخرین نمونه از رویه کانن، منصوب ترامپ است که به روشی به این پرونده رسیدگی می کند که به نفع رئیس جمهور سابق بوده است.