به گزارش اکوایران، رقابت برای معاونت کامالا هریس از همین حالا آغاز  شده است. لحظاتی پس از انصراف جو بایدن رئیس جمهور از رقابت‌های ریاست جمهوری و حمایت از معاون رئیس جمهور در روز یکشنبه، گمانه‌زنی‌‌ها در مورد اینکه چه کسی معاون کامالا هریس خواهد بود شروع شد. برخی از دموکرات‌ها شروع به عنوان کردن گزینه مورد علاقه خود کرده‌اند.

رئیس حزب دموکرات فیلادلفیا و نماینده سابق باب بردی، گفت به عنوان مثال، جاش شاپیرو، فرماندار پنسیلوانیا، برای این سمت «یک انتخاب عالی» خواهد بود.

فرماندارها اندی بشیر از کنتاکی و روی کوپر از کارولینای شمالی هر دو به عنوان گزینه در نظر گرفته می‌شوند. و یک استراتژیست دموکرات نزدیک به کاخ سفید گفت که سناتور مارک کلی نیز تحت بررسی است.

این استراتژیست دموکرات نزدیک به کاخ سفید گفت: «سوال این است که چه کسی می‌تواند ترامپ را در ایالت خود شکست دهد؟»

این استراتژیست خاطرنشان کرد که کلی که به راحتی انتخاب مجدد خود را در ایالتی که بایدن چهار سال پیش داشت به دست آورد، به خاطر زندگی نامه منحصر به فرد خود مورد توجه قرار گرفته است، زیرا او در ماموریت‌های جنگی در نیروی دریایی شرکت کرده و به عنوان فضانورد ایستگاه فضایی بین‌‌المللی را فرماندهی کرده است.

همسر او، نماینده سابق گبی گیفوردز، پس از قربانی شدن در یک گردهمایی مبارزاتی برای انتخاب مجدد، به قهرمان سازمان‌های دموکراتیک مردمی که با خشونت مسلحانه مبارزه می‌کنند، تبدیل شده است. این حمله او را به شدت مجروح کرد.

این استراتژیست درباره هریس گفت: «مسئله خوب این است که او گزینه‌های باورنکردنی زیادی دارد.»

تعدادی از اسامی مطرح شده است و همه آنها در حمایت از تصمیم بایدن برای کناره‌گیری صحبت کردند و حتی برخی از آنها قبلاً از هریس به عنوان نامزد حمایت می‌کردند.

در اینجا تصویری از نامزدهای بالقوه معاونت ریاست جمهوری و آنچه آنها پس از تصمیم تاریخی بایدن در روز یکشنبه گفتند را مشاهده کنید.

جاش شاپیرو فرماندار پنسیلوانیا

شاپیرو

شاپیرو، 51 ساله، از سال 2023 به عنوان فرماندار خدمت کرده است و پیش از آن، از سال 2017، دادستان کل پنسیلوانیا، کمیسر بخش و نماینده ایالت بود. اگر هریس بخواهد شاپیرو را انتخاب کند، می‌تواند آرای بیشتری را از یک ایالت مهم که دموکرات‌ها برای حفظ کاخ سفید به شدت به آن نیاز دارند، بیاورد.

شاپیرو در ایکس گفت: «پرزیدنت بایدن یک وطن‌پرست است که در سنا، معاون رئیس‌جمهور و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین روسای جمهور تاریخ مدرن به کشور ما خدمت کرده است.»

شاپیرو همچنین قول داد که از هریس به عنوان نامزد در روز یکشنبه حمایت کند و از اعضای حزبش خواست تا پشت سر او متحد شوند.

او در بیانیه‌ای گفت: «من نزدیک به دو دهه است که کامالا هریس را می‌شناسم. ما هر دو دادستان بوده‌ایم، هر دو برای حاکمیت قانون ایستاده‌ایم، هر دو برای مردم جنگیده‌ایم و به نتایجی رسیده‌ایم. کامالا هریس یک وطن پرست است که شایسته حمایت ماست.»

مارک کلی سناتور آریزونا

کلی

کلی، 60 ساله، از سال 2020 به عنوان سناتور خدمت کرده است و پیش از آن یک فضانورد ناسا و یک خلبان رزمی نیروی دریایی بود. او با نماینده سابق گبی گیفوردز ازدواج کرده و نماینده یک ایالت کلیدی است. وقتی چهار سال پیش مارتا مک‌سالی جمهوری‌خواه فعلی را در یک انتخابات ویژه برای کرسی سناتور سابق جان مک‌کین شکست داد، اولین دموکراتی بود که از سال 1962 این کرسی را در اختیار گرفت. او دو سال بعد به راحتی انتخاب شد.

به عنوان یک دموکرات ایالت مرزی، او اختیار بیشتری برای صحبت در مورد مسائل مهاجرت دارد - یک مزیت بزرگ که حمله جمهوری‌خواهان به هریس را در پی داشته است.

کلی در ایکس گفت: «من نمی‌توانم بیشتر از این مطمئن باشم که معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس فرد مناسبی برای شکست دادن دونالد ترامپ و هدایت کشورمان به سوی آینده است. و گبی و من هر کاری که می‌توانیم برای انتخاب او به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انجام خواهیم داد.»

گرچن ویتمر فرماندار میشیگان

ویتمر

ویتمر، 52 ساله، از سال 2019 به عنوان فرماندار خدمت کرده است. پیش از آن، او در مجلس نمایندگان میشیگان و در سنای میشیگان خدمت می‌کرد. او از زمانی که در سال 2022 در رقابت فرمانداری با تقریباً 11 امتیاز در ایالت کلیدی پیروز شد، به عنوان جانشین بالقوه 2028 در نظر گرفته می‌شود.

میشیگان یکی از بخش‌های کلیدی مسیر بایدن به سمت ریاست‌جمهوری در سال 2020، پس از آن که هیلاری کلینتون در سال 2016 این ایالت را با اختلاف اندک از دست داد، بود. او همچنین یکشنبه از هریس حمایت کرد.

گرچن ویتمر فرماندار میشیگان در ایکس گفت: «پرزیدنت بایدن یک خدمتگذار دولتی بزرگ است که بهتر از هر کسی می‌داند برای شکست دادن دونالد ترامپ چه چیزی لازم است. وظیفه من در این انتخابات یکسان خواهد ماند: انجام هر کاری که بتوانم برای انتخاب دموکرات‌ها و توقف دونالد ترامپ، جنایتکار مجرمی که دستور کار او افزایش هزینه‌های خانواده، ممنوعیت سقط جنین در سراسر کشور و سوء‌استفاده از قدرت کاخ سفید برای تسویه حساب‌های خود است.»

اندی بشیر فرماندار کنتاکی

بشیر

بشیر، 46 ساله، در سال 2019 به عنوان فرماندار انتخاب شد و اخیراً در نوامبر با پیروزی 5 امتیازی مجدداً انتخاب شد، یک پیروزی قابل توجه برای دموکرات‌ها در ایالتی به شدت قرمز. بشیر همچنین در سال 2015 به عنوان دادستان کل ایالت انتخاب شد.

بشیر نیز از خانواده سلطنتی کنتاکی است. پدر او، استیو بشیر، برخلاف انتظارها در سال‌های 2007 و 2011 به عنوان یک دموکرات در ایالتی که اکثراً قرمز بود، به فرمانداری رسید.

بشیر در ایکس نوشت: «در حالی که تصمیم امروز او نمی‌توانست آسان باشد، اما این به نفع کشور و حزب ما است. من می‌خواهم از او به خاطر رهبری، مهربانی‌اش و یک ریاست‌جمهوری موفق که کارهای بزرگ و مهمی انجام داد تشکر کنم.»

روی کوپر فرماندار کارولینای شمالی

کوپر

کوپر، 67 ساله، از سال 2017 به عنوان فرماندار کارولینای شمالی خدمت کرده است و به دلیل محدودیت‌های دوره، از حضور مجدد در انتخابات منع شده است. قبل از آن او به مدت 16 سال به عنوان دادستان کل ایالت خدمت کرد و در سنا و مجلس نمایندگان کارولینای شمالی خدمت کرد. نماینده جیم کلیبرن نام کوپر را در میان نسل بعدی رهبران دموکرات مطرح کرده است. پس از اینکه ترامپ در سال 2020 با کمتر از دو درصد اختلاف در کارولینای شمالی پیروز شد، کمپین بایدن به سمت هدف قرار دادن کارولینای شمالی حرکت کرد با این امید که بتواند بار دیگر به یک ایالت کلیدی تبدیل شود.

کوپر در ایکس گفت: «پرزیدنت بایدن جایگاه خود را در میان بهترین روسای جمهور کشور ما تثبیت کرده است. زمانی که دموکراسی ما با خطر مواجه شد، پرزیدنت بایدن به عنوان نادرترین نوع رهبر که می‌تواند به ما کمک کند تا با چشم‌اندازی برای ترمیم روح کشورمان به پیش برویم، با قدرت ایستاد.»

فرماندار کالیفرنیا گوین نیوسام

نیوسام

نیوسام، 56 ساله، جانشین برجسته بایدن بود و از سال 2019 فرماندار بود. پیش از آن، شهردار سانفرانسیسکو و سپس معاون فرماندار کالیفرنیا بود.

نیوسام اغلب به عنوان یک نامزد احتمالی ریاست جمهوری مورد بحث قرار می‌گیرد، اما به یک دلیل ساده برای خدمت به عنوان معاون هریس با یک مانع بزرگ روبرو می‌شود: آنها هر دو اهل کالیفرنیا هستند. طبق متمم دوازدهم، اعضای کالج الکترال به رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور رأی می‌دهند، اما یکی از آنها «نباید ساکن همان ایالت باشد.» بنابراین این بدان معناست که اگر هریس نیوسام را به عنوان رقیب انتخاباتی انتخاب کند، باید از تمام 54 رای کالج الکترال کالیفرنیا صرف نظر کند.

نیوسام در ایکس گفت: «پرزیدنت بایدن یک رئیس‌جمهور خارق‌العاده و تاریخ‌ساز بوده است. رهبری که سخت برای مردم زحمتکش جنگیده و نتایج شگفت‌انگیزی برای همه آمریکایی‌ها به ارمغان آورده است. او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و فداکارترین روسای جمهور در تاریخ ثبت خواهد شد.»

نیوسام از هریس حمایت کرده است.

جی بی پریتزکر فرماندار ایلینوی

پریتزکر

پریتزکر، 59 ساله، تا حدی به دلیل جایگاهش در حزب و توانایی خود در تأمین بودجه یک کمپین، به عنوان یک نامزد احتمالی ریاست جمهوری در نظر گرفته می‌شود. خانواده او امپراتوری هتل هایت را راه‌اندازی کردند. او در دومین دوره فرمانداری خود است و پیش از آن در حلقه‌‌های جمع آوری کمک‌های مالی دموکرات‌ها فعال بود.

پریتزکر در بیانیه خود درباره خروج بایدن، هریس را تایید نکرد و در عوض به ترامپ اشاره کرد و گفت: «دونالد ترامپ مجرمی است که 34 بار محکوم شده است، متهم به تجاوز جنسی، نژادپرست، همجنس‌گراستیز و زن‌ستیز است. ترامپ به سلب حق انتخاب زنان مباهات می‌کند، می‌خواهد مراقبت‌های بهداشتی را از ده‌ها میلیون نفر سلب کند، سیاست‌های اقتصادی را پیشنهاد می‌کند که برای طبقه متوسط هزاران دلار در سال هزینه خواهد داشت، و آرمان‌های بنیادین آمریکایی را تهدید می‌کند.»

فرماندار مریلند وس مور

مور

مور 45 ساله در سال 2023 اولین فرماندار سیاه پوست مریلند شد و به طور گسترده به عنوان نامزد احتمالی کاخ سفید در آینده دیده می‌شود. فرماندار جوان که فقط 45 سال دارد، همچنین رزومه چشمگیری به عنوان نویسنده پرفروش نیویورک تایمز، رودز اسکالر، کهنه سرباز و مدیر عامل سابق بنیاد رابین هود، یک سازمان ضد فقر، دارد.

مور در پستی در ایکس گفت: «رئیس جمهور بایدن زندگی و حرفه خود را وقف خدمت به مردم آمریکا کرده است. میراث سخت کوشی، فداکاری، خوش‌بینی و قدرت او مسیر کشور ما را شکل داده است و ما را به عنوان یک ملت و یک کشور بهتر کرده است.»

وزیر حمل و نقل، پیت بوتجیج

بوتجیج

یکی دیگر از رقبای سابق دموکرات‌ها برای نامزدی ریاست جمهوری 2020، پیت بوتجییج نیز رسما از هریس حمایت کرده است. او در بیانیه‌ای در ایکس گفت که هریس «فرد مناسبی است تا مشعل را به دست بگیرد، دونالد ترامپ را شکست دهد و جانشین جو بایدن به عنوان رئیس جمهور شود.»

بوتجیج، 42 ساله، وزیر حمل و نقل، در میان حامیانش به عنوان شهردار پیت شناخته می‌شود. بوتیجیج همچنین یک محقق رودز است و در افغانستان خدمت کرده است.