به گزارش اکوایران، بر اساس نظرسنجی آسوشیتدپرس، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، حمایت کافی نمایندگان دموکرات را برای نامزدی حزبش در برابر دونالد ترامپ جمهوری‌خواه به دست آورده است. بسیاری از دموکرات‌های ارشد پس از تصمیم جو بایدن، رئیس‌جمهور برای کناره‌گیری، از او حمایت کردند.

حمایت سریع از هریس نشان‌دهنده تلاش این حزب برای پشت سر گذاشتن هفته‌ها درام داخلی درباره آینده سیاسی بایدن و متحد شدن برای شکست دادن ترامپ در فاصله بیش از 100 روز تا روز انتخابات بود. مقامات منتخب برجسته دموکرات، رهبران احزاب و سازمان‌های سیاسی به سرعت پشت سر هریس یک روز پس از خروج بایدن از رقابت‌های انتخاباتی صف آرایی کردند و کمپین او رکورد ۲۴ ساعته جدیدی را برای کمک‌های مالی ریاست‌جمهوری در روز دوشنبه ثبت کرد.

چندین هیئت ایالتی اواخر روز دوشنبه برای تایید حمایت خود از هریس، از جمله تگزاس و ایالت زادگاهش کالیفرنیا، ملاقات کردند. بر اساس آمار AP، تا دوشنبه شب، هریس از حمایت بیش از 1976 نماینده‌ای که برای پیروزی در اولین رای‌گیری نیاز داشت، برخوردار بود.

رستی هیکس، رئیس دموکرات ایالت کالیفرنیا، گفت که 75 تا 80 درصد از نمایندگان ایالتی روز سه‌شنبه به اتفاق آرا از هریس حمایت کردند.

هیکس گفت: «من نشنیده‌ام که کسی نامزد دیگری را نام برده یا فراخوانی داده باشد. رای امشب یک رای مهم بود.»

با این حال، AP هریس را نامزد احتمالی جدید نمی‌خواند. به این دلیل که نمایندگان کنگره همچنان آزادند به نامزد مورد نظر خود در کنوانسیون در ماه اوت یا اگر دموکرات‌ها پیش از آن در گردهمایی در شیکاگو با نامزدی مجازی شرکت کنند، رای دهند.

هریس در بیانیه‌ای به آمار ای‌پی پاسخ داد و گفت: «از رئیس جمهور بایدن و همه اعضای حزب دموکرات که قبلاً به من اعتماد کرده‌اند سپاسگزارم.»

هریس در صحبت با کارکنان کمپین در ویلمینگتون، دلاور، «ترن هوایی» چند هفته گذشته را تصدیق کرد، اما به تیم کمپین جدید خود اطمینان داد.

او گفت: «قصد من این است که این نامزدی را به دست بیاورم و برنده شوم.» او قول داد «حزب دمکرات را متحد کنیم، ملت ما را متحد کنیم و در این انتخابات پیروز شویم».

او به سرعت به سمت موضوعاتی رفت که در مبارزات انتخاباتی‌اش علیه ترامپ در 100 روز آینده برجسته خواهد شد و دوران دادستانی خود را با محکومیت‌های ترامپ در تقابل قرار داد. او گفت: «من آدم‌هایی مثل دونالد ترامپ را می‌شناسم.»

کامالا هریس همچنین تاکید کرد که مسئله سقط جنین از اولویت‌های کمپین انتخاباتی او در برابر دونالد ترامپ است.

او گفت: «ما برای آزادی مبارزه می‌کنیم و می‌دانیم که اگر ترامپ شانس آن را داشته باشد، سقط جنین را در تمام ایالت‌ها ممنوع و غیرقانونی می‌سازد.»

رئیس جمهور از خانه خود در ریهوبوث بیچ، دلاور، جایی که در حال بهبودی از COVID-19 است، جلسه‌ای برگزار کرد تا از هریس حمایت کند. او قصد داشت اواخر این هفته در یک سخنرانی خطاب به ملت درباره تصمیم خود برای کناره‌گیری صحبت کند.

بایدن در اولین اظهارات عمومی خود پس از اعلام تصمیم خود برای کناره گیری، گفت: «نام کاندیدا تغییر کرده است، اما مأموریت اصلاً تغییر نکرده است.» بایدن درباره تصمیم خود گفت: «این کار درستی بود.»

هریس روز سه‌شنبه در حالی که کمپین او برای کاخ سفید شروع به کار می‌کند، به سمت ایالت مهم ویسکانسین رفت. این رویداد در میلواکی اولین رویداد مبارزات انتخاباتی او پس از اعلام نامزدی خواهد بود.

پس از اطلاع از برنامه‌های بایدن برای ترک رقابت صبح یکشنبه در یک تماس با رئیس‌جمهور، سپردن نامزدی تنها اولین مورد در فهرست تکان‌دهنده کارهای سیاسی برای هریس بود. او همچنین باید معاون خود را انتخاب کند و برنامه سیاسی گسترده‌ای را که برای انتخاب مجدد بایدن ساخته شده بود، برای تقویت نامزدی‌اش انجام دهد.

بعدازظهر یکشنبه، کمپین انتخاباتی بایدن به طور رسمی نام خود را به هریس برای ریاست جمهوری تغییر داد و نشان داد که او وارث کمپین سیاسی او با بیش از 1000 کارمند و صندوقی است که در پایان ژوئن نزدیک به 96 میلیون دلار بود. کمپین او گفت که او در 24 ساعت اول پس از تایید بایدن 81 میلیون دلار به این مجموعه اضافه شده است، این رکورد جمع‌‌آوری کمک‌های مالی ریاست جمهوری، با کمک‌های بیش از 888000 کمک کننده است.

این کمپین همچنین پس از به قدرت رسیدن هریس، با افزایش بیش از 28000 داوطلب جدید از زمان اعلام این خبر مواجه شد، آماری بیش از 100 برابر در روز نسبت به مبارزات انتخاباتی قبلی بایدن، که بر شور و شوق درباره هریس تاکید می‌کند.

شخصیت‌های مهمی که روز دوشنبه از هریس حمایت کردند فرماندار وس مور از مریلند، گرچن ویتمر از میشیگان، جی بی پریتزکر از ایلینویز و اندی بشیر از کنتاکی بودند. اما مهم‌ترین دموکراتی که از هریس حمایت کرد نانسی پلوسی بود.

نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان، یکی از برجسته‌ترین دموکرات‌های کشور از نامزدی کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور برای کاخ سفید حمایت کرد.

پلوسی در بیانیه‌ای گفت: «من اطمینان کامل دارم که او ما را در ماه نوامبر به پیروزی خواهد رساند.»

 هریس، در صورت انتخاب، اولین زن سیاه‌پوست و اولین فرد از تبار جنوب آسیا خواهد بود که رئیس جمهور می‌شود.

کنوانسیون ملی دموکرات‌ها قرار است در 19 تا 22 اوت در شیکاگو برگزار شود.