به گزارش اکوایران، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که دولت بایدن در مورد ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس هشداری از قبل دریافت نکرده بود و هیچ نقشی در آن نداشته است.

به نوشته واشنگتن‌پست، بلینکن در سنگاپور به کانال نیوز آسیا گفت: «این چیزی نیست که ما از آن آگاه بوده یا در آن دخیل بوده باشیم». او افزود: «نمی‌توانم بگویم درگذشت هنیه برای منطقه یا مذاکرات آتش‌بس چه معنایی دارد. در طول سال‌های متمادی آموخته‌ام که هرگز درباره تأثیر یک رویداد بر رویداد دیگر گمانه‌زنی نکنم».

بلیکن خاطرنشان کرد: «بهترین راه برای کاهش تمام تنش‌ها آتش‌بس در غزه است. به همین دلیل است که باید تمرکز ما بر آتش‌بس باقی بماند».

پیشتر الکس گاتوپولوس، سردبیر دفاعی الجزیره مدعی شده بود که اطلاعات استفاده‌شده برای مکان‌یابی و ترور اسماعیل هنیه، «وجود احتمالی کمک آمریکا را نشان می‌دهد». گاتوپولوس گفت: «اطلاعات کلیدی است. هر سلاحی در دنیا فقط به اندازه اطلاعاتی که آن را هدایت می‌کند خوب بوده و می‌تواند تا جای ممکن دقیق باشد».

او افزود که اطلاعات فنی یک مکان را مشخص کرد، «چیزی که اسرائیلی‌ها باید سریعاً روی آن کار می‌کردند. بدیهی است که آمریکا ابزار و توانایی جمع‌آوری این نوع اطلاعات را دارد».