به گزارش اکوایران، در حالی که کاخ سفید مدعیست به دنبال جلوگیری از تبدیل‌شدن سلسله‌ترورهای اسرائیل در بیروت و تهران به جنگ منطقه‌ای بوده، جو بایدن و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در روز پنج‌شنبه گفتگوی تلفنی داشتند.

سه مقام آمریکایی به اکسیوس گفتند که دولت بایدن متقاعد شده که ایران به تلافی ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس ظرف چند روز به اسرائیل حمله خواهد کرد و برای مقابله با آن نیز آماده می‌شود.

کاخ سفید در گزارشی از این تماس گفت: «رئیس‌جمهور دوباره بر تعهد خود به امنیت اسرائیل در برابر همه تهدیدات ایران از جمله گروه‌های حماس، حزب‌الله و حوثی‌ها تأکید کرد».

جو بایدن همچنین درباره تلاش‌ها برای حمایت از دفاع اسرائیل در برابر تهدیدها، از جمله موشک‌های بالستیک و پهپادها و همچنین درباره استقرار نظامی دفاعی جدید ایالات متحده بحث کرد. بر اساس این بیانیه، بایدن همچنین بر ضرورت کاهش تنش در منطقه تأکید داشت.

یکی از مقامات دفاعی آمریکا نیز به واشنگتن‌پست گفت که ایالات متحده حداقل ۱۲ کشتی جنگی را در خاورمیانه مستقر کرده است. او افزود که این کشتی‌ها شامل ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس تئودور روزولت و کشتی‌های جنگی همراه آن و گروه سه‌شناوره آبی‌خاکی واسپ است که شامل بیش از ۴ هزار تفنگدار دریایی و ملوان می‌شود.

حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله قول داده به حمله هوایی روز سه‌شنبه اسرائیل در بیروت که منجر به کشته‌شدن مشاور ارشد نظامی او شد، پاسخ دهد. نصرالله همچنین گفت که انتظار دارد ایران به همراه گروه‌های مقاومت، مانند مقاومت اسلامی عراق و حوثی‌های یمن، ترور هنیه را تلافی کند. نصرالله گفت: «ما دیگر درباره جبهه‌های جداگانه صحبت نمی‌کنیم. این یک کارزار علنی در همه جبهه‌ها بوده و بدون شک، جنگ وارد مرحله جدیدی شده است».

رهبر انقلاب نیز که بر پیکر هنیه اقامه نماز کرد و همچنین قول انتقام داد.

به گفته یک مقام اسرائیلی، تماس بایدن و نتانیاهو ۳۰ دقیقه به طول انجامید.