به گزارش اکوایران، کن مارتین، رئیس حزب دموکراتیک کشاورز-کارگر (DFL)، وابسته به حزب دموکرات در مینه‌سوتا، داستانی در مورد چگونگی شروع حرفه سیاسی فرماندار ایالت، تیم والز، در سیاست می‌‌گوید. در سال 2004 آقای والز یک معلم دبیرستان در مانکاتو، شهری با 45000 نفر در جنوب ایالت بود. در انتخابات ریاست جمهوری آن سال، او تصمیم گرفت کلاس خود را به یک رویداد انتخاباتی با حضور جورج دبلیو بوش ببرد. شاگردانش بدون اطلاع او نقشه‌ای برای اذیت کردن رئیس جمهور وقت طراحی کرده بودند. آقای مارتین می‌گوید: «همه پیراهن‌های جان کری را به تن داشتند. آنها ژاکت‌های خود را پاره کردند و خب، توسط سرویس مخفی از آن تجمع اخراج شدند.» به گفته آقای مارتین، والز «واقعاً خشمگین بود» نه از شاگردانش، بلکه از مبارزات انتخاباتی بوش.

دو سال بعد، والز برای کنگره در منطقه اول مینه‌سوتا، منطقه‌ای به شدت روستایی که جنوب مینه‌سوتا را پوشش می‌دهد، شرکت کرد، جایی که تنها یک دموکرات دیگر در قرن قبل پیروز شده بود. مارتین می‌گوید که شنیدن نامزدی والز را به خاطر می‌آورد. او فکر می‌کرد: «هیچ راهی وجود ندارد که او پیروز شود.»

به گزارش اکونومیست، اما والز 53 درصد آرا را به دست آورد. او دوازده سال بعد، برای فرمانداری نامزد شد.

در سال 2022 او مجدداً انتخاب شد و حزب او مجلس ایالتی و سنا را به دست آورد و برای اولین بار در هشت سال به دموکرات‌ها سه پیروزی را داد.

بخشی از تاریخ انتخاباتی است که توضیح می‌دهد چرا کامالا هریس، که اکنون رسماً نامزد دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری است، آقای والز را به عنوان معاون خود انتخاب کرده است.

امروز او با والز در یک تجمع در فیلادلفیا همراه با جاش شاپیرو، فرماندار پنسیلوانیا، ظاهر شد. با این حال، انتخاب او همچنین منعکس کننده تصمیمی برای به حداقل رساندن درگیری درون حزبی است. شاپیرو که در ابتدا یکی از افراد مورد علاقه برای این سمت بود، به دلیل انتقاداتی که از مواضع او در مورد جنگ در غزه و حمایتش از کوپن‌های مدارس افزایش یافت، دچار مشکل شد. در مقابل، اعتبار آقای والز در چند هفته گذشته، به ویژه با جناح چپ دموکرات، افزایش یافته است.

چیزی که والز به نحوی که ممکن بود شاپیرو داشته باشد، ندارد، شناخته شده بودن نامش در یک ایالت خاکستری است. آخرین باری که مینه‌سوتا به یک رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه رأی داد در سال 1972 بود. جمهوری‌خواهان دوست داشتند این شرایط را تغییر دهند. در ژوئیه دونالد ترامپ میزبان تجمعی در سنت کلود، در مرکز ایالت بود. اما اگر مینه‌سوتا نقش موثری داشته باشد (که نظرسنجی‌های کنونی نشان می‌دهد که اینطور نیست)، کمپین خانم هریس با مشکلی بزرگ‌تر از آن چیزی روبرو است که با انتخاب معاون رئیس‌جمهور حل شود.

در عوض، به نظر می‌رسد جذابیت والز استعداد سیاسی شخصی او باشد. در هفته‌های اخیر او به مدافعی پرانرژی برای خانم هریس در تلویزیون تبدیل شده است، انتقاد او از جمهوری‌خواهان با جمله «این آدم‌ها واقعا عجیب هستند» بود که به خط حمله عمومی دموکرات‌ها تبدیل شد.

تاریخچه شخصی والز همچنین با تربیت کالیفرنیایی هریس و صعود سریع او در سیاست در تضاد است. او در سال 1964 در روستایی در نبراسکا به دنیا آمد،  شش ماه قبل از خانم هریس، و دوست دارد بگوید که در مدرسه‌ای درس می‌خواند که نیمی از همکلاسی‌هایش دختر عموها و پسرعموهایش بودند. علاوه بر دو دهه معلمی، او همچنین به مدت 24 سال در گارد ملی خدمت کرد و در سال 2005 به عنوان گروهبان فرماندهی بازنشسته شد.

علی‌رغم حال و هوای او، آنچه آقای والز ارائه می‌دهد، و آقای شاپیرو این جایگاه را نداشت، حداقل به عنوان فرماندار، به‌طور واضح یک عملکرد پروگرسیو است. (به عنوان یک نماینده کنگره، او در سمت راست حزب خود به حساب می‌آمد.) از زمانی که DFL کنترل مجلس ایالتی را به دست گرفت، او هزینه‌های مدارس دولتی را افزایش داد، وعده‌های غذایی رایگان مدرسه را معرفی کرد، ماری جوانا را قانونی کرد، بررسی پیشینه را برای خریداران اسلحه گسترش داد و حقوق سقط جنین خود خواسته را تقویت کرد. او عمیقاً در همه اینها جسورانه عمل کرده است. والز در اواخر ژوئیه در یک مراسم جمع آوری کمک مالی به شرکت کنندگان گفت: «هرگز از ارزش‌های مترقی‌‌مان پا پس نکشید.»

در مورد سیاست خارجی، حوزه‌ای کلیدی برای یک معاون بالقوه رئیس جمهور، برخی از نظرات او را می‌توان از سخنرانی او در سال 2007 تشخیص داد، زمانی که او از دولت بوش به دلیل تمرکزش بر امنیت و بی‌توجهی به دیپلماسی بین‌المللی انتقاد کرد. او گفت: «من می‌توانم استدلال کنم که یکی از اصول اساسی این کشور، حمایت اساسی از حقوق بشر و توانایی ترویج آن در سراسر جهان است.» او سپس استدلال کرد که کنگره «دیگر به میانه‌روهای منطقی گوش نمی‌دهد»، به همین دلیل است که اجازه حمله «بی‌ثبات‌کننده» به عراق را صادر کرده است.

او به عنوان فرماندار در سال 2022، پس از حمله به اوکراین، قانونی را برای قطع سرمایه‌گذاری‌های دولتی در روسیه امضا کرد، اما در برابر درخواست‌های چپ‌گرایان برای انجام همین کار با اسرائیل مقاومت کرد.

در سال 2020، زمانی که مینیاپولیس پس از قتل جورج فلوید درگیر اعتراضات شد، او یک روز کامل منتظر بود تا به درخواست جیکوب فری، شهردار دموکرات شهر، برای اعزام گارد ملی پاسخ دهد. در حالی که او مردد بود، یک ایستگاه پلیس توسط گروهی به آتش کشیده شد. آقای والز استدلال کرد که گارد ملی نمی‌تواند به این سرعت مستقر شود، اما جمهوری‌خواهان در مقصر دانستن او برای بی‌نظمی تردید نخواهند کرد.

انتقاد جدیدتر ناشی از کلاهبرداری عظیمی است که در مراحل اولیه همه‌گیری کووید-19 در وزارت آموزش و پرورش انجام شد، که در آن پولی که برای تغذیه کودکانی که از راه دور آموزش داده می‌شدند به سرقت رفت. حسابرس مستقل قانونگذاری ایالت از دولت آقای والز به دلیل «انکار یا رد یا بهانه‌جویی» در مواجهه با اتهامات سوء‌استفاده از پول انتقاد کرده است.

همچنین چند نگرانی در مورد زندگی شخصی او وجود دارد. والز مشروبات الکلی مصرف نمی‌کند (در واقع، مانند جی.دی ونس) اما او همیشه اینطور نبود. در سال 1995، زمانی که او هنوز معلم بود، دستگیر و متهم به رانندگی در حالت مستی شد، هرچند در نهایت به دلیل رانندگی با بی‌احتیاطی محکوم شد.

با این وجود، اکنون او منتخب خانم هریس است، به نظر می‌رسد که کلیپ‌هایی که از والز در رسانه‌ها پخش می‌شود احتمالاً در تیک‌تاک و سایر رسانه‌های اجتماعی محبوب خواهد بود. او که یک ماه پیش در خارج از مینه‌سوتا به سختی شناخته شده بود، به یکی از رهبران چپ حزب دموکرات تبدیل شده است. در ذهن بسیاری، او گواه این است که دموکرات‌ها می‌توانند بدون مصالحه در ارزش‌های اصلی خود پیروز شوند. در واقع، علوم سیاسی پیشنهاد می‌کند که انتخاب‌های معاونان رئیس‌جمهور تنها مقدار کمی تفاوت در انتخابات ریاست‌جمهوری ایجاد می‌کنند، بنابراین، این فرضیه در هر صورت بدون اهمیت زیاد مورد آزمایش قرار می‌گیرد. اما هریس یک انتخاب داشت: فرماندار ایالت مهمی را انتخاب کند که ممکن است پایگاه دموکرات‌ها را ناراحت کند، اما سابقه اثبات شده‌ای در پیروزی داشته باشد، یا کسی را انتخاب کند که به آنها اطمینان می‌دهد و امیدوار باشد که اتحاد پیروزی به دنبال خواهد داشت. او به دنبال راه آسان‌تر رفت.