به گزارش اکوایران، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ویدئوی جدید انتخاباتیش، سیاست‌های جو بایدن و کامالا هریس، معاون‌اول او را یکی از عوامل حمله ۷ اکتبر حماس دانست.

به نوشته وای‌نت، ترامپ که پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری تصمیم گرفته به شبکه اجتماعی اکس برگردد، کلیپی یک دقیقه‌ای منتشر کرد که با اشاره به حمله ۷ اکتبر که ۳۱ آمریکایی در آن کشته شدند، تهران را به دست داشتن در حمله حماس مقصر دانست.

این کلیپ با استناد به نقل‌قولی از نیویورک پست با عنوان «باج به ایران»، به تصمیم بایدن برای آزادسازی دارایی‌های ایران اشاره می‌کند. راوی در این ویدئو می‌گوید: «ترامپ به ایران سخت گرفت، داعش را نابود کرد، خاورمیانه را در صلح نگه داشت و ما را با قدرت از جنگ‌های بی‌پایان دور نگه داشت».

در ادامه ویدئو خود ترامپ می‌گوید: «تاریخ به وضوح نشان می‌دهد که شر فقط به یک چیز احترام می‌گذارد: قدرت تسلیم‌ناپذیر. وقتی من به کاخ سفید برگردم، دشمنان ما خواهند فهمید که اگر قطره‌ای از خون آمریکایی‌ها به زمین بریزد، ما یک گالن خون از دشمن خواهیم ریخت». در این ویدئو که شامل تصاویری از جنگ غزه است، تصویری از ترامپ در کنار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را نشان می‌دهد.

این ویدئوی تبلیغاتی آغاز مسیر جدیدی در مبارزات انتخاباتی ترامپ بود و تلاش می‌کرد هریس را با آنچه جمهوری‌خواهان به عنوان یک سیاست خارجی و امنیتی شکست‌خورده توسط دولت بایدن به تصویر می‌کشند، مرتبط سازد. هفته گذشته، ترامپ در پلتفرم رسانه اجتماعی خود (تروث سوشال) نوشت: «او (هریس) باعث حمله ۷ اکتبر شد. ایران (در زمان من) ورشکسته بود».