به گزارش اکوایران، آمریکا اعلام کرد که از پیش درباره انفجار گسترده مربوط به پیجرها که مقامات حزب‌الله را هدف قرار داد، اطلاعی نداشته و نقشی در این اتفاق نداشته است.

به نوشته الجزیره، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اعلام کرد: «می‌توانم به شما بگویم که ایالات متحده در این حادثه نقش نداشته و از پیش درباره آن مطلع نبوده است. در حال حاضر ما در حال جمع‌آوری اطلاعات هستیم.»

به دنبال انفجار پیچرهای حزب‌الله طی امروز سه‌شنبه (27 شهریور)، 9 نفر از جمله یک کودک جان باختند و دست‌کم 2750 نفر نیز زخمی شدند و 200 نفر در شرایط بحرانی قرار دارند. حزب‌الله اعلام کرده که اسرائیل را مسئول این انفجارهای خونین می‌داند.

به گزارش روزنامه هاآرتص، مقامات ارشد اسرائیل در تل‌آویو برای گفت‌وگوی "فوری" در مورد احتمال حمله تلافی‌جویانه حزب‌الله جلسه تشکیل داده‌اند.

ابراهیم موسوی، قانون‌گذار حزب‌الله به تلویزیون این گروه گفت: «این پیجرها با فناوری پیشرفته توسط دشمن اسرائیلی منفجر شدند.»

بلومبرگ نوشته این حمله یکی از پیچیده‌ترین حملاتی بوده که تاکنون در جنگ اسرائیل و حزب‌الله انجام شده است.

پیجرها که چندین سال است عمدتا در غرب منسوخ شده‌اند، در میان نیروهای حزب‌الله محبوب هستند و این گروه معتقد است که می‌تواند به دلیل تکنولوژی پایین پیچرها، از رهگیری‌های اطلاعاتی اسرائیل جلوگیری کند.