به گزارش اکوایران، به رغم تصورات اولیه، به نظر نمی‌رسد ترور رهبر حزب‌الله در عملیات میدانی این گروه اختلال کاملی ایجاد کند. در واقع، سید حسن نصرالله، دبیر کل فقید جنبش حزب‌الله، کسی نبود که عملیات نظامی را هدایت کند. او فرمان آن‌ها را امضا می‌کرد.

به نوشته خبرگزاری الجزیره، حزب‌الله حداقل از سه بخش تشکیل شده است. یک شاخه نظامی، یک جناح سیاسی -که نمایندگانی آن‌ها را در پارلمان دارند و بخشی از جامعه سیاسی لبنان به شمار می‌روند- و یک شاخه خیریه که مدارس و بیمارستان‌ها را اداره می‌کند. اکنون با ترور نصرالله، هر کس جایگزین او شود، مسئولیت آن سه بخش را بر عهده خواهد گرفت.

اما هفته گذشته، ترور رهبران کلیدی نظامی رخ داد. این برای سازمان فلج کننده‌تر خواهد بود زیرا این افراد دارای تجربه نظامی و میدان جنگ هستند و جایگزینی آن‌ها چالش بزرگتری خواهد بود، به ویژه در بحبوحه این تشدید تنش گسترده.

اسراییل لبنان

 

به گفته امل سعد،  کارشناس مسائل حزب‌الله و مدرس سیاست و روابط بین الملل در دانشگاه کاردیف، در حالی که بعید است که هدف قرار دادن نصرالله تداوم عملیاتی جنبش را مختل کند، اما «بدیهی است که یک ضربه بزرگ و تضعیف روحیه در میان صفوف و حامیان آن و وحشت مطلق است که به طور موقت مردم عادی را در جنبش تحت تاثیر قرار خواهد داد»..

او افزود: «این بدان معنا نیست که سازمان فلج شده است. حزب‌الله سازمانی است که برای جذب این نوع شوک‌ها ساخته شده است... این سازمان برای انعطاف‌پذیری و دوام بیشتر رهبران ساخته شده است».

حنین قدر، کارشناس ارشد مؤسسه واشنگتن و نویسنده کتاب «سرزمین حزب‌الله»، هم گفت که تعداد کمی از مدعیان برای رهبری حزب‌الله می‌توانند با محبوبیت نصرالله برابری کنند، زیرا او از نزدیک با «روزهای طلایی» این گروه از جمله پایان اشغال جنوب لبنان توسط اسرائیل مرتبط است.