به گزارش اکوایران، سامى العریان، مدیر مرکز اسلام و امور جهانی در دانشگاه زعیم استانبول به الجزیره گفت که احتمال تشدید بزرگ منطقه‌ای بالاست و می‌تواند به اشکال مختلفی بروز کند. او توضیح داد: «یکی از این اشکال، جنگ منطقه‌ای است که ایران نیز بخشی از آن خواهد بود».

او افزود: «اما من شک دارم که این آغاز کار باشد. فکر می‌کنم ضربات تلافی‌جویانه عمده‌ای از لبنان، یمن، عراق و جاهای دیگر احتمالاً انجام بگیرد. بسته به اینکه اسرائیل چگونه واکنش نشان دهد، این می‌تواند منجر به یک جنگ منطقه‌ای شود».

او همچنین خاطرنشان کرد: «به نظر می‌رسد اسرائیل در تلاش است تا یک جنگ منطقه‌ای به راه بیندازد، به ویژه چند هفته قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا و سعی دارد ایالات متحده را در این درگیری وارد کند». او افزود که اسرائیل «علاقه زیادی به تضعیف قدرت ایران، به ویژه برنامه هسته‌ای آن دارد».

العریان مدعی شد: «همچنین گفته می‌شود که ایران منتظر بوده تا برنامه هسته‌ای خود را توسعه دهد و نمی‌خواست قبل از اینکه این برنامه به پیشرفت  مورد نظر برسد، تنش‌ها را تشدید کند. آیا این درست است یا نه، باید منتظر بمانیم و ببینیم».