به گزارش اکوایران، به گفته سه مقام ارشد دفاعی اسرائیل، رهبران اسرائیل ماه‌ها از محل اختفای حسن نصرالله مطلع بودند و تصمیم گرفتند او را روز گذشته مورد حمله قرار دهند، زیرا معتقد بودند تنها فرصت کوتاهی تا ناپدید شدن رهبر حزب‌الله در مکان دیگری دارند.

به گزارش نیویورک‌تایمز، دو تن از مقامات گفتند که بیش از 80 بمب در مدت چند دقیقه برای کشتن او پرتاب شد.

اما اسرائیل در حمله به بیروت از چه نوع بمب‌هایی استفاده کرد؟

به گفته مقامات، بیش از 80 بمب در مدت چند دقیقه برای کشتن او پرتاب شد. الجزیره با الیجا مگنیر، تحلیلگر نظامی و امنیتی درباره نوع بمب‌هایی که در حمله گسترده اسرائیل به بیروت روز گذشته استفاده شد، صحبت کرده است.

او گفت: «ما اطلاعاتی داریم که توسط نیروی هوایی اسرائیل ارائه شده است. آنها گفته‌اند از 85 تن مواد منفجره استفاده کرده‌اند که وزن هر بمب یک تن آن است. اول از همه چیز، این انفجارها واقعاً نوعی زلزله در بیروت ایجاد کرده است. من با افراد زیادی در سرتاسر بیروت صحبت کردم، همه آنها آن را از نزدیک احساس کردند و این در شهری مانند بیروت واقعاً ویرانگر است. به همین دلیل است که کشف و بازیابی تمام اجساد داخل آن زمان بسیار زیادی طول کشید.»

به گفته مقامات، به استناد اطلاعات به دست آمده از داخل لبنان، عوامل حزب‌الله جسد نصرالله را بامداد روز شنبه به همراه جسد یکی از فرماندهان ارشد نظامی حزب‌الله، علی کرکی، پیدا و شناسایی کردند.

حزب‌الله روز شنبه تایید کرد که حسن نصرالله در حملات اسرائیل کشته شده است.