به گزارش اکوایران، در پی انفجار بسیار شدید بامداد جمعه در محله ضاحیه، در جنوب بیروت برخی منابع از عملیات ترور جانشین احتمالی رهبر فقید گروه حزب‌الله لبنان خبر داده‌اند.

باراک راوید، گزارش‌گر آکسیوس، در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دو مقام اسرائیلی به من گفتند که هدف حمله اسرائیل در بیروت، هاشم صفی الدین رهبر ارشد حزب الله بود - که جانشین احتمالی حسن نصرالله تلقی می‌شد. شبکه ۱۴ اسرائیل هم این گزارش را تایید کرده است.

خبرگزاری رویترز بامداد جمعه گزارش داده بود که در پی حملات هوایی اسرائیل به ضاحیه در بیروت، صداهای چندین انفجار شنیده و زبانه‌های آتش و دود در منطقه دیده شده است. ارتش اسرائیل شامگاه پنجشنبه از غیرنظامیان مستقر در نزدیکی پایگاه‌های حزب‌الله در ضاحیه بیروت خواسته بود، به علت وقوع حملات هوایی، فوراً منطقه را تخلیه کنند.

منابع لبنانی به رویترز گفته‌اند که این حمله بزرگ‌تر از حمله‌ای بوده که باعث ترور  حسن نصرالله، رهبر فقید جنبش حزب‌الله لبنان شده است. گفته می‌شود پرتاب بمب‌های سنگرشکن موجب در هم کوبیدن چندین ساختمان در منطقه جنوبی بیروت شده است.

هاشم صفی الدین

خبرنگار آکسیوس، هم‌چنین به نقل از  منابع اسرائیلی خود گزارش داد که نتایج حمله به حومه جنوبی بیروت هنوز نامشخص است. در این گزارش، راوید به نقل از منابع خود مدعی شده که هاشم صفی‌الدین در یک پناهگاه عمیق زیرزمینی پنهان شده بود.

نیویورک تایمز هم به نقل از سه مقام اسرائیلی ادعا کرده که این حملات، نشست رهبران ارشد حزب‌الله را که هاشم صفی‌الدین هم در آن حضور داشته، هدف قرار داده است.

هاشم صفی‌الدین مهم‌ترین گزینه برای رهبری گروه لبنانی حزب‌الله محسوب می‌شد که کم‌تر از یک هفته پیش رهبر وقت خود را طی حادثه‌ای مشابه حادثه بامداد جمعه از دست داده بود.

این خبر در حال تکمیل است...