به گزارش اکوایران، به ادعای یک رسانه آمریکایی، مقامات ایالات متحده بر این باورند که اسرائیل در پاسخ به حمله جمهوری اسلامی ایران، اهداف خود را به زیرساخت‌های نظامی و انرژی ایران محدود کرده است. 

به نوشته ان‌بی‌سی، هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه اسرائیل تأسیسات هسته‌ای را هدف قرار دهد یا ترور انجام دهد وجود ندارد، اما مقامات آمریکایی تأکید کردند که اسرائیلی‌ها تصمیم نهایی در مورد چگونگی و زمان حمله را هنوز نگرفته‌اند.

ایالات متحده نمی‌داند اسرائیل چه زمانی پاسخ خواهد داد، اما مقامات گفتند که ارتش اسرائیل آماده است تا در هر زمانی که دستور داده شود، حمله را انجام دهد. 

مقامات آمریکایی اذعان کردند که اسراییل جدول زمانی خاصی را با آنها در میان نگذاشته است و مشخص نیست که مقامات اسرائیلی حتی بر روی زمان آن توافق کرده باشند. 

مقامات آمریکایی و اسرائیلی گفتند که ممکن است در تعطیلات یوم کیپور این حمله انتقام‌جویانه انجام شود. 

خبر مرتبط
رویترز؛ درخواست مهم خلیج فارس از آمریکا در مورد اقدام احتمالی تل‌آویو علیه تهران/ نفت در خطر است؟/ بزرگ‌ترین بازندگان فرامنطقه‌ای جنگ تمام عیار خاورمیانه

اکوایران: کشورهای حاشیه خلیج فارس از آمریکا خواسته‌اند مانع بمباران تاسیسات نفتی ایران از سوی اسرائیل شود.

مقامات گفتند که اسرائیل اطلاعات زیادی در مورد این اقدام تلافی‌جویانه با ایالات متحده به اشتراک گذاشته است، اما آنها به دلیل نگرانی‌های امنیتی عملیاتی بسیاری از جزئیات را پنهان کردند. 

ایالات متحده گفته آماده دفاع از دارایی‌های خود در منطقه در برابر هرگونه حمله متقابل فوری از سوی جمهوری اسلامی ایران است، اما به احتمال زیاد از این عملیات پشتیبانی نظامی مستقیم نخواهد کرد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، شب گذشته با همتای اسرائیلی خود، یوآو گالانت، صحبت کرد و آنها در مورد پاسخ اسرائیل به بحث و تبادل نظر پرداختند. با این حال، مشخص نیست که گالانت جزئیات دقیقی ارائه کرده باشد. 

تماس آنها پس از جلسه کابینه اسرائیل در مورد حمله صورت گرفت، اما گالانت اهداف خاصی را که در آن جلسه مورد بحث قرار گرفت به اشتراک نگذاشت.

مقامات ایالات متحده همچنان از کابینه اسرائیل می‌خواهند تا پاسخ خود را متناسب با اهداف نظامی و پرهیز از تاسیسات نفت، گاز و هسته‌ای انجام دهد.

خبر مرتبط
هشدار کرملین نسبت به حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران/ مسکو: برنامه اتمی ایران تحت کنترل است

اکوایران: وزیر امور خارجه روسیه گفت هرگونه حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران «یک تحریک جدی» خواهد بود.

مقامات آمریکایی گفتند که جو بایدن، رئیس‌جمهور و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، در تماس این هفته خود نیز درباره جزئیات صحبت نکردند. 

بایدن از نتانیاهو خواست تا بر وضعیت انسانی در غزه و لبنان تمرکز کند و از او خواست تا به درگیری‌ها پایان دهد. 

رئیس جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد که اسرائیل باید در نظر بگیرد که اجرای موفق جنگ در لبنان و مواجهه با تهدید قوی در جبهه دوم از سوی جمهوری اسلامی ایران چقدر دشوار خواهد بود.